Adwords czy pozycjonowanie

Ads (dawniej AdWords) czy Pozycjonowanie ?

Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które chce zacząć reklamować się w internecie. Omówimy poniżej główne wady i zalety obydwu systemów i dla kogo są te rozwiązania.

Co to jest Adwords a co pozycjonowanie
Kiedy mówimy o Ads mamy na myśli system reklamy firmy Google które jest dostępny w wyszukiwarce Google (także na stronach sieci partnerskich ale o tym więcej w innym miejscu – tutaj omówimy podstawy). Powyżej na rysunku zaznaczono na zielono obszar w którym pojawiają się reklamy Ads. Są to zazwyczaj cztery teksty reklamowe na górze i kilka na dole strony, zaznaczone informacją REKLAMA.

Kiedy mówimy o pozycjonowaniu mamy na myśli te „reklamy” które pojawiają się w wyszukiwarce Google pod reklamami Ads powyżej na rysunku zaznaczono je na czerwono. Jest ich zazwyczaj dziesięć na każdej stronie wyszukania.

ADS (wcześniejsza nazwa AdWords)

  • żeby w ADs wyświetliły się Twoje reklamy trzeba założyć konto w systemie Ads lub zlecić to firmie takiej jak nasza (najlepiej żeby firma miała Status Partnera Google wtedy na pewno oddajesz prowadzenie reklamy w ręce specjalistów). System Ads jest bardzo skomplikowany i nie polecamy samemu prowadzić w nim reklam. Nie chodzi o to, że się nie da go szybko nauczyć, można by długo na ten temat pisać, ale odpowiednim porównaniem niech będzie, że informacje jak naprawiać samochody też są dostępne w internecie ale jednak mało osób decyduje się na naprawianie samemu swojego samochodu …
  • założenie konta i skonfigurowanie kampanii reklamowej dla specjalisty z certyfikatem to zazwyczaj jeden do dwóch dni roboczych i Twoje reklamy zaczynają się wyświetlać
  • w systemie Ads płacisz tylko za kliknięcia czyli jeżeli reklama wyświetli się 10 razy ale kliknie tylko 1 osoba to zapłacisz tylko za kliknięcie tej jednej osoby która kliknęła w reklamę i weszła dzięki temu na Twoją stronę (bo reklamy Ads prowadzą na Twoją stronę)
  • stawki za kliknięcia w różne hasła są różne, zależą od konkurencyjność słów, zazwyczaj jeżeli reklam na dane hasło jest więcej to takie kliknięcie kosztuje więcej
  • system Ads działa na zasadzie przedpłaty, trzeba wpłacić jakąś kwotę na konto Google i z tego konta pobierane są opłaty za każde kliknięcie
  • do dyspozycji w tym systemie są bardzo szczegółowe zestawienia, ile osób w danym dniu kliknęło, w jakie słowo, z jakiej części Polski

POZYCJONOWANIE

  • żeby w pozycjonowaniu wyświetliły się Twoje „reklamy” trzeba zlecić działania firmie takiej jak nasza lub próbować samemu. Pozycjonowanie jest bardzo skomplikowane i niewiele osób wie jak z tym sobie poradzić więc to tak samo zalecamy stanowczo zlecić jakiejś firmie, aczkolwiek tutaj jest trudniej bo nie ma firm z certyfikatem więc trzeba szukać po opiniach i poleceniach najlepiej firm z wieloletnim doświadczeniem
  • jeżeli chodzi o to kiedy „reklamy” Twojej firmy zaczną się pojawiać w wynikach Google, tutaj w przypadku pozycjonowania jest to o wiele bardziej skomplikowane i pierwsze efekty zazwyczaj widać po około 1-3 miesiącach. Trzeba uważać na wszystkie osoby które powiedzą, że trudne hasła wypozycjonują szybciej, bo tak się po prostu nie da i mogą zaszkodzić Twojej stronie
  • w pozycjonowaniu płaci się stały abonament niezależny od ilość kliknięć i wejść na stronę
  • opłaty za poszczególne słowa są różne, zależą od konkurencyjność słów
  • w pozycjonowaniu ważne jest, żeby podpisać umowę z firmą, która nie pobiera opłat z góry za pozycjonowanie. Chodzi o to, że ponieważ pozycjonowanie zajmuje zazwyczaj kilka miesięcy, a efektów nie widać, to nie wiadomo czy taka firma coś w ogóle robi, a jeśli ma stały abonament niezależny od osiągniętej pozycji to może nie robić nic i czekać … Dlatego poza szczególnymi przypadkami, lepiej podpisać umowę z taką firmą jak nasza, która nie pobiera opłat z góry za pozycjonowanie stron internetowych a pierwszą fakturę wystawi dopiero po wypozycjonowaniu strony kiedy będzie już widać efekty

PODSUMOWUJĄC co dla kogo lepsze …

Nie da się udzielić jednej odpowiedzi co jest lepsze dla wszystkich i tak jest właśnie z pozycjonowaniem i Ads, ale jeżeli sprawdzicie poniższe punkty, odpowiedź nasunie się Wam sama:

  1. Ads jest idealne dla firm które potrzebują szybko uruchomić swoje reklamy bo ich start to zazwyczaj kilka dni roboczych i już są z tego pierwsi klienci,
  2. Jeżeli chodzi o koszty to zazwyczaj pozycjonowanie wychodzi taniej niż Ads (ale nie jest to regułą, są czasami przypadki kiedy tańsze są reklamy Google Ads, trzeba zawsze sprawdzić każdy przypadek)
  3. W przypadku Ads i pozycjonowania trzeba szukać sprawdzonych dobrych firm bo „oszczędny znajomy student, znajomego” może więcej zaszkodzić w pozycjonowaniu a w Ads może nie umieć obniżyć stawek i końcowo wyjdzie wielokrotnie drożej niż dobra firma
  4. Jeżeli masz dużo haseł i nie wiesz jakie wybrać do pozycjonowania, lepiej uruchomić kampanię Ads i tam je wszystkie wpisać i po 2-3 miesiącach wybrać co jest skuteczne i ocenić koszty czy zostać w Ads czy iść do pozycjonowania, a może trochę tu i trochę tu budżetu – co zazwyczaj wychodzi na dobre …

Wyślij maila z adresem swojej strony i słowami do bezpłatnej wyceny: [email protected] albo zadzwoń: 506-34-35-42

Nasza firma EBE . pl posiada status oficjalnego Partnera Google, co jest gwarancją zdanych egzaminów i szkoleń z prowadzenia kampanii Ads. Firmy z takim statusem gwarantują najwyższy i najnowszy poziom wiedzy z Ads co pozwoli Państwu obniżyć koszty prowadzenia tej reklamy. Serdecznie zapraszamy EBE .pl

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek