Pozycjonowanie stron internetowych

Nie pobieramy opłat z góry za pozycjonowanie !!!

  • Pozycjonujemy strony od 20 lat !
  • Wykonujemy szybkie bezpłatne wyceny.
  • Podajemy realne terminy wejścia na pozycję.
  • Wystawiamy faktury Vat, podpisujemy umowy.

 

Stawki za pozycjonowanie wynoszą u nas od 99 złotych netto/miesięcznie za hasło – do kilkuset złotych (zależne od tego jak trudne jest dane hasło)

Wyślij maila ze słowami kluczowymi do wyceny – zrobimy bezpłatną szybką wycenę:
[email protected] albo tel. : 506-34-35-42 

Nie pobieramy zaliczek ani opłat z góry za pozycjonowanie. Pierwsza faktura dopiero po wypozycjonowaniu. Stosujemy bezpieczne metody pozycjonowania.  EBE.pl podpisujemy umowy w których gwarantujemy opłaty tylko za pozycję. Bezpłatne wskazówki optymalizacyjne dla strony w cenie pozycjonowania. Ebe komputery zapraszamy

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to działania, które z założenia Agencja SEO ma doprowadzić do wyższych lokalizacji pozycjonowanej strony firmowej, w wynikach wyszukiwarki na konkretne słowa kluczowe, wymienione w umowie o pozycjonowanie. Na taki proces wpływa przede wszystkim doskonałe zoptymalizowanie strony internetowej pod daną wyszukiwarkę, oraz działania w internecie mające na celu zbudowanie jak największej liczby wysokiej jakości linków i tutaj należy zwrócić uwagę bardziej na ich jakość niż ilość. Jeżeli chodzi o działania na stronie firmowej, która ma być promowana (czyli działania on-site), wchodzą w ich skład różne procesy, a dodatkowo drugą częścią pozycjonowania będą działania off-site (czyli poza stroną www). I właśnie do działań agencji SEO poza samą stroną internetową, która w ten sposób będzie promowana, czyli do działań off-site zaliczamy pozyskiwanie wysokiej jakości odesłań (czyli linków) z innych domen internetowych, które będą prowadzić do promowanej witryny. Natomiast jeśli chodzi o działania na pozycjonowanej stronie (czyli on-site), konieczne będzie odpowiednie przygotowanie treści strony, tak aby odwiedzający ją użytkownicy znaleźli odpowiedzi, na większość nurtujących ich pytań, oraz zapoznali się ze zdjęciami oferowanych produktów lub usług, mieli możliwość poznania cen za tą ofertę, oraz oczywiście otrzymali możliwość kontaktu z promowaną firmą. Do tego należy także zagłębić się w kod strony, aby był maksymalnie zoptymalizowany a na końcu trzeba zająć się sprawdzeniem strony pod kątem tzw User Experience.

Pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie – co to jest?

Pozycjonowanie przez agencję SEO, to właściwie według nas działania marketingowe, których celem jest zwiększenie liczby odwiedzin przez prawdziwych zainteresowanych ofertą, klientów na promowanej stronie internetowej. Jego elementem jest wytypowanie skutecznych, czyli wyszukiwanych przez internautów słów kluczowych, z oferty promowanej strony, a potem promowanie ich w wynikach organicznych wyszukiwarki (czyli tych bezpłatnych w porównaniu do reklam typu PCC czyli np Ads), a końcowym celem jest oczywiście sprzedaż usług lub towarów danej firmy.

Czyli w praktyce znaczy to, że internauta wpisuję w wyszukiwarkę na telefonie, lub tablecie, lub komputerze jakieś słowo lub frazę, po której spodziewa się znaleźć firmy, oferujące to czego szuka, a wyszukiwarka prezentuje mu listę serwisów internetowych, które według jej algorytmu pasują właśnie do tego wyszukiwania. Ponieważ wyszukiwarka Google jest tak skonstruowana, że dba o wysoką jakość listy wyników, to idealnie się składa gdyż firmy, które chcą się pozycjonować, też mają wielką nadzieję, na sprostanie wymaganiom internautów i skłonienie ich do pozostania ich klientami, czyli w interesie zarówno pozycjonowanej strony jak i wyszukiwarki jest aby dostarczyć, użytkownikowi wysokiej jakości strony na dane wyszukania. Ponieważ w obecnych czasach prawie każdy dorosły Polak, ma przy sobie telefon komórkowy z dostępem do internetu, to właśnie z takiego założenia wyszła wyszukiwarka i dlatego strony internetowe muszą spełniać wysokie wymagania przede wszystkim na urządzenia mobilne. W przypadku telefonów mobilnych prędkość łącza i jego stabilność, jest za zwyczaj niższa niż w przypadku komputerów z internetem stacjonarnym, dlatego wyszukiwarka wymaga aby strona na mobile otwierała się bardzo szybko, a jednocześnie bezpiecznie (np protokół SSL) i podobne ale mnie surowe wymagania są do desktopów czyli komputerów stacjonarnych.

Pozycjonowanie co to

Aby sprawdzić czy strony z indeksu Google spełniają ustalone przez Google wymagania, firma ta opracowała specjalne roboty (programy), skanujące sieć i każdą napotkaną tam witrynę internetową. Na podstawie takiej „wizyty” robota wyszukiwarki jest tworzony raport wewnętrzny, który służy do potwierdzania lub nie informacji, że na wysokich pozycjach są najlepiej zoptymalizowane strony. Jeżeli tak nie jest i zmienia się coś po stronie www czy po stronie wyszukiwarki, ma to wpływ na ranking Google. Jest to bardzo dobra wiadomość dla nas wszystkich, bo firmie Google zależy na tym, żeby wyniki jakie zobaczymy u nich w wyszukiwarce były idealnie dobrane do wyszukań użytkownika dzięki temu takie strony spełniając wymagania robotów Google, jednocześnie szybko się wczytują, mają cenne informacje dla odwiedzających zarówno w formie zdjęć jak i tekstów. Tak więc pozycjonowanie strony firmowej, które wykonuje Agencja Seo, w przedsiębiorstwie, któremu zależy na nowych klientach, powinno być podstawą strategii marketingowej na każdy kolejny rok działalności firmy. Końcowy efekt czyli pozycja na jakiej wyszukiwarka wyświetli daną stronę na jakieś słowo kluczowe, jest oczywiście zależny jak najbardziej od dobrze zoptymalizowanej strony, ale to nie wszystko. Równie ważne są działania firmy pozycjonerskiej, już nawet na samym etapie wytypowania skutecznych słów kluczowych i później działania off-site

Ale co to właściwie jest pozycjonowanie stron?

W obecnych czasach samo posiadanie strony internetowej właściwie nic nie daje. Można nawet pójść dalej z taką analizą i powiedzieć, że nawet posiadanie ciekawej, krótkiej domeny też niewiele daje. Stron w polskim internecie są miliony i raczej nikt nie miałby czasu zapoznawać się z nimi, szukając co kilka dni jakieś oferty. Powstała więc wyszukiwarka Google, która pomaga nam każdego dnia, robiąc za nas analizę stron z internetu i podając listę wyników na konkretne wyszukania. A więc niezależnie czy szukamy ubrania, czy jakiejś usługi, zaglądając do wyszukiwarki otrzymujemy na zapytanie, listę setek stron. A więc jest już lepiej bo samemu chodzić po internecie i wymyślać nazwy domen, na które mogą kryć się firmy, których szukamy, byłoby bardzo trudno, a tak mamy pewien problem z głowy. Jednakże to, aż tak bardzo nie ułatwia poszukiwań firm. I tutaj przychodzi z pomocą pozycjonowanie stron internetowych. Na pozycjonowanie składają się działania, które możemy wykonać na samej pozycjonowanej stronie, jak w i internecie. Jeżeli więc mówimy o pozycjonowaniu strony w wyszukiwarce, to na myśli mamy działania off-site i on-site czyli z angielskiego działania poza stroną i działania na stronie, oraz jej optymalizację. A uściślając będą to takie działania jak linkowanie ze stron internetowych do pozycjonowanej strony, zawartość pozycjonowanej strony internetowej, jej techniczna budowa w tym linkowanie wewnętrzne, oraz ogólna optymalizacja.

Skuteczne efekty pozycjonowania

Aby pozycjonowanie przyniosło efekty, trzeba wykonać wiele czynności zarówno na stronie jak i w internecie, dlatego zanim przystąpi się do tych działań warto najpierw przeprowadzić dokładną analizę strony internetowej, którą będziemy potem chcieli pozycjonować. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym w zależności od trudności frazy, zajmuje od kilku tygodni do nawet kilku miesięcy, a w ekstremalnych przypadkach do kilku lat, dlatego warto najpierw dokładnie przeanalizować budowę strony i to co na niej należy wykonać, gdyż pośpiech może spowodować, że potem będzie problem z wypozycjonowaniem takiej strony przez agencję seo i będzie trzeba wrócić do początku. Dlatego bardzo ważne jest aby na samym początku wykonać uczciwy audyt strony i podejść do niego bardzo poważnie. Wiele firm bagatelizuje optymalizację strony i chcę po prostu bardzo szybko rozpocząć pozycjonowanie, wpływając na firmę pozycjonerską, aby jak najszybciej po prostu linkowała do ich strony. Takie działanie mogły kiedyś sprawdzać, ale teraz już nie zadziałają, a nawet jeśli to na krótko i tylko na mało konkurencyjne hasła. Ale więc móc powiedzieć o profesjonalnym podejściu do tematu pozycjonowania, należy dokładnie przyjrzeć się budowie strony a potem przeanalizować na wszelkie sposoby dobór słów kluczowych. Tak zwany audyt strony, która będzie miała być w przyszłości pozycjonowana, pozwoli już na tym etapie wyeliminować błędy które w późniejszym czasie, mogłyby być przyczyną niemożności wejścia na wysokie pozycje w wyszukiwarce.

W procesie pozycjonowania mają znaczenie różne czynniki między innymi na przykład wiek domeny, dlatego warto też aby chcąc wypozycjonować stronę na bardzo trudne hasła, nie zaczynać tego z domeną która ma jeden dzień żywotności w internecie. Drugą bardzo ważną kwestią jest odpowiedni dobór słów kluczowych do pozycjonowania. Ponieważ pozycjonowanie zajmie w przypadku skutecznych haseł wiele miesięcy, a potem wyciągnięcie wniosków czy hasło jest skuteczne czy nie, może zająć kolejne miesiące, widzisz już zapewne jak bardzo wiele miesięcy można stracić, jeżeli na samym początku źle wytypuje się, nieskuteczne hasła do pozycjonowania. Aby dobrze wybrać słowa kluczowe które będą prowadziły internautów do Twojej strony internetowej czyli do Twojej oferty, trzeba sprawdzić kilka czynników, takich jak ilość wyszukań danego słowa, dlatego że po wypozycjonowaniu po wielu miesiącach hasła na pozycję jeżeli okazałoby się, że hasło rzeczywiście jest bardzo dobre i skutecznie nawiązujące do twojej oferty, ale wyszukuje je jedna osoba w miesiącu, to pozycjonowanie takiego hasła, które ma wykonać agencja seo, będzie miało oczywiście sens jeżeli pozycjonuje się tysiące innych haseł, ale jeżeli jest to jedyne hasło, które prowadzi do twojej oferty i jest to jedyna reklama twojej firmy, wtedy już nie będzie miało to sensu.

Drugą kwestią przy doborze haseł, ważne jest aby znaleźć też równowagę pomiędzy ilością wyszukań, a realną skutecznością takiego hasła. Możemy wyobrazić sobie hasła kluczowe, które mają miliony wyszukań, dziesiątki tysięcy zainteresowanych podstron na te hasło, ale jednocześnie są tak ogólne, że zanim nastąpi jakaś konwersja z takich klientów mogą upłynąć lata świetlne. Przykładowo jeżeli sklep internetowy oferuje sprzedaż farb do włosów, a chciałby pozycjonować się na hasło „farby” gdzie wchodzi w to cała galeria produktów do ścian, oraz samochodów.

Wybranie hasel do pozycjonowania

Po wybraniu skutecznych słów kluczowych należy pod nie odpowiednio zoptymalizować witrynę. Dodatkowo należy sprawdzić przy optymalizacji strony, czy poruszanie się, czyli nawigacja po stronie internetowej jest prosta i czy internauci będą w stanie szybko znaleźć podział, na produkty typu damskie, męskie, lub na usługi. Tutaj działania powinny być płynne i połączone ze sobą gdyż z jednej strony trzeba zoptymalizować stronę internetową pod roboty wyszukiwarek a z drugiej strony powinno być to bardzo intuicyjne i musi to być bardzo intuicyjne dla prawdziwego użytkownika, który wejdzie na twoją stronę czyli tworzenie jakieś o nagłówków czy opisów musi być sensowne dla obydwu działań. Jeżeli już te rzeczy zostaną spełnione należy zadbać o wysoką jakość tekstów na stronie czyli z angielskiego tak zwanego contentu, tak aby internauta który trafił na twoją stronę mógł znaleźć wyczerpujące informacje, dlatego że twoja strona internetowa działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, a więc jest dodatkowym pracownikiem który odpowie internaucie na pytania nawet w środku weekendu, w środku nocy, pod warunkiem, że będzie odpowiednio dużo informacje tekstowych na Twojej stronie. Do tego oczywiście dochodzą zdjęcia, jeżeli jest to sklep internetowy, należy pokazać produkt z wielu stron, jeżeli jest to firma usługowa, warto także pokazać jakieś grafiki lub zdjęcia twojej oferty, gdyż internauci o wiele łatwiej przyswajają tekst wraz z grafikami, niż sam tekst w dużych ilościach. Następnie należy odpowiednio zoptymalizować technicznie i tekst i zdjęcia na stronie, a jednocześnie przygotować dobre linkowanie wewnętrzne, czyli jedna z tych rzeczy które zalicza się do działań on-site.

Oczywiście w tym momencie trzeba też wspomnieć o działaniach off-site, które są też bardzo ważne dla pozycjonowania, czyli kwestia zdobywania linków w internecie prowadzących do pozycjonowanej strony. Nie chodzi oczywiście o pozyskanie jak największej liczby linków z serwisów, o wątpliwej wartości, czyli na przykład jakiś katalogów do których nikt nie zagląda, a tworzone są tylko po to aby wychodziło z nich dziesiątki tysięcy linków. Obecny algorytm Google sprawdza wiele czynników, ale jednym z nich jest jakość linków jakie prowadzą do każdej ze stron i tu trzeba zadbać, aby tak zwany profil linkowania był odpowiedni. Czyli nie tylko ilość linków, nie tylko jakość linków, ale także jakiego typu to są linki ma znaczenie na pozycjonowanie, gdyż wyszukiwarka między innymi właśnie na tej podstawie, określa na jakiej pozycji w swoim rankingu wyświetli tą stronę a na jakim inną.

Strategia pozycjonowania, które prowadzi Agencja SEO, każdej strony internetowej będzie inna, bo każda firma jest inna, ma inny wiek domeny, inną budowę strony, ilość podstron i inną ofertę i warunki współpracy. Aby wykonać dobre pozycjonowanie należy, wykonać najpierw dobrą strategię, która może powstać dla jednej strony szybko, a dla drugiej strony zająć nawet kilka tygodni. Oczywiście w tym wszystkim bardzo ważna jest też współpraca z klientem, gdyż jedna firma będzie chciała zainwestować w pozycjonowanie jednego hasła, bo będzie miała tylko taki budżet reklamowy, a druga firma będzie chciała pozycjonować setki haseł gdyż będzie miała o wiele większy budżet na tą formę reklamy. A więc już z tego powodu strategia reklamowa dla takich firm będzie zupełnie inna. Jeżeli strona internetowa nigdy wcześniej nie była pozycjonowana, to znaczy że prawdopodobnie nie była też nigdy optymalizowana, a więc będzie trzeba zacząć wszystko od odpowiedniej optymalizacji treści na stronie, czasami będzie to działanie które będzie trwało kilka tygodni gdyż stworzenie tych treści będzie wymagane w ogromnej ilości.

Optymalizacja pod pozycjonowanie

Oczywiście optymalizacja strony internetowej i przygotowanie strategii pozycjonowania dla klienta, nie może odbywać się bez jego zgody. Klient od samego początku musi wiedzieć z czym będzie się wiązało pozycjonowanie i jakie zmiany potem będą wprowadzane na stronie, oraz kto za nie zapłaci. Czasami jeżeli zmiany są bardzo nieznaczne w przypadku małych prostych stron i jednego prostego hasła do pozycjonowania, zdarza się że agencja sama we własnym zakresie bezpłatnie wprowadza takie zmiany optymalizacyjne na stronę klienta, ale zazwyczaj są to o wiele większe zmiany i ich wprowadzenie leży już po stronie klienta zarówno technicznie jak i kosztowo.

Tak więc pozycjonowanie strony internetowej jest dosyć skomplikowane, już z samego powodu optymalizacji strony internetowej gdzie współpracować ze sobą musi kilku specjalistów, a na odpowiednim linkowaniu kończąc. Jeden z pracowników będzie potrzebny do wprowadzenia optymalizacji na stronie, drugi do napisania tekstów na stronę, trzeci do wykonania zdjęć na stronę i tak dalej. Jeżeli strona nigdy nie była pozycjonowana i optymalizowana, ten proces może zająć długich kilka tygodni gdyż nawet samo napisanie tekstów na stronę, musi być potraktowane bardzo poważnie. Wyszukiwarka Google docenia oryginalne, dobrej jakości teksty, dlatego nie należy iść na skróty i kopiować ich z innych stron, też takie działanie nie przyniesie pożądanych efektów, a oszczędzanie w ten sposób, może zemścić się w późnej przyszłości różnymi sytuacjami do, których właściciel pozycjonowanej strony nie chciałby dopuścić.

Każda firma pozycjonerska czyli agencja seo, może działać na własnym schemacie, ale ogólnie jest on w miarę porównywalny we wszystkich firmach pozycjonujących stronę internetową w wyszukiwarce.

Można powiedzieć że pozycjonowanie stron to podział na trzy części. Pierwsze spełnione muszą być wymagania techniczne, drugie zawartość czyli content, a trzecie działania typu off-site. Wszystkie te działania można połączyć w czasie, jednakże każde z nich wymaga dosyć dużych nakładów i środków, oraz czasu do wykonania, kiedy wprowadzi się już wszystkie techniczne rzeczy należy potem wprowadzić treści na stronę, jednocześnie można już rozpoczynać zdobywanie linków w internecie. Oczywiście po wprowadzeniu całej optymalizacji na stronę, firma pozycjonerska oraz Właściciel strony, powinni dokładnie sprawdzić punkt po punkcie, czy wszystkie zalecenia zostały wykonane tak aby z powodu drobnych błędów, nie wydłużać potem procesu pozycjonowania.

Skąd pozyskiwać linki do pozycjonowania?

Jednym z elementów, które już umówiliśmy w procesie pozycjonowania, jest pozyskiwanie linków zewnętrznych czyli tak zwane działania wchodzące w off-site. Ale skąd brać dobrej jakości linki prowadzące do Twojej strony firmowej jeżeli chcesz samemu pozycjonować swoją stronę internetową. Oczywiście nie jest to proste działanie, gdyż dobrej jakości czyli wartościowe, linki akurat dla twojej strony firmowej, to takie na przykład z portali tematycznych lub czasopism, gazet, serwisów internetowych odnośnie twojej branży w której działasz. No i tutaj jeśli chodzi o ograniczenia w przypadku kiedy samemu chce ktoś pozycjonować swoją stronę, to właściwie nie ma ograniczeń i można pozyskiwać takie linki na dowolny sposób jaki przyjdzie tobie do głowy, oczywiście pod warunkiem, że te linki będą wartościowe zarówno pod kątem widzenia wyszukiwarki jak i użytkownika. Czyli dodawanie linków do katalogów w których nie ma nic i nikt ich nie odwiedza, nie ma większego sensu, ani z punktu zysku użytkownika, ani z punktu widzenia wyszukiwarki. Aby pozyskać dobrej jakości linki czyli takie które stanowią jakąś wartość dla użytkowników i są pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki, warto skontaktować się na przykład z portalami brązowymi i tam nawiązać współpracę tak aby pozyskać takie linki.

Pozycjonowanie jak pozyskiwać linki

Można oczywiście też utworzyć własną dodatkową stronę internetową, coś w stylu bloga który będzie opisywał twoją branżę, na której to stronie będziesz udzielał na przykład porad czy wskazówek twoim klientom, i z takiego bloga linkować do twojej strony internetowej. Pozycjonowanie strony firmowej to jest żmudny proces, a linki jakie prowadzą do twojej strony są jego niezbędnym elementem i bardzo ważnym elementem. Jeżeli już zdecydujesz się na nawiązanie współpracy, z jakimiś portalami branżowymi, warto aby linki wychodzące z nich stanowiły wartości już same w sobie czyli, aby ktoś kto znajdzie takie artykuł w internecie i mógłby być twoim potencjalnym klientem, już po przeczytaniu tego artykułu żeby był zachęcony do zapoznania się z twoją ofertą a samo przekierowanie na twoją stronę internetową byłoby już tylko dopełnieniem tej sytuacji. Można oczywiście rozważać też umieszczenia linków na różnych forach internetowych, oczywiście żeby one miały jakąś wartość zarówno dla wyszukiwarki jak i dla internautów, te fora muszą być odwiedzane przez użytkowników a wpisy i porady które ty umieszczasz linkując je do swojej strony firmowej muszą być, dobrze przemyślane i stanowić jakąś wartość zarówno dla użytkownika który może się dzięki temu coś dowiedzieć jaki dla wyszukiwarki tak aby nie było to jakieś miejsce z którego wychodzi pełno linków na różne branże do różnych stron.

Czy SEO i pozycjonowanie to jest to samo?

Często wiele osób myli SEO i pozycjonowanie, a te nazwy nie są wymienne i dotyczą czegoś innego. SEO z angielskiego Search Engine Optymalization są to działania, mające na celu przystosowanie strony internetowej, pod optymalizację wyszukiwarek i SEO jest częścią pozycjonowania natomiast nie można tych pojęć stosować wymiennie. Czyli jeżeli ktoś mówi, że zrobi na twojej stronie SEO, to znaczy że prawdopodobnie tylko zoptymalizuje Twoją stronę internetową pod wyszukiwarkę, albo wyszukiwarki internetowe, ale nie będzie jej pozycjonował. To znaczy, że prawdopodobnie chce po prostu zoptymalizować twoją stronę internetową, aby była oceniana pozytywnie przez wyszukiwarkę lub wyszukiwarki, ale na tym chce zakończyć i nie będzie podejmował, żadnych działań off-site, a w takim wypadku nie mówimy o pozycjonowaniu tylko mówimy o samej optymalizacji SEO. Natomiast jeśli chodzi o definicję pozycjonowania, są to działania optymalizacyjne na stronie on-site, czyli właśnie SEO oraz działania w internecie czyli off-site. Dlatego bardzo ważne jest, aby w sytuacji kiedy chcesz podpisać umowę na promowanie swojej strony internetowej w wyszukiwarce, dokładnie sprecyzować co zaoferuje Tobie firma, czy tylko same SEO, czy także pozycjonowanie.

Pozycjonowanie i seo czy to samo


SEO oczywiście jest bardzo ważne, bo bez niego nie osiągnie się skutecznych efektów w budowaniu wysokiej pozycji w wynikach organicznych na przykład w wyszukiwarce Google. A więc SEO możemy porównać do doskonałego fundamentu do budowy domu. Ale samo zbudowanie betonowego fundamentu, super ława, bardzo wytrzymała i ogromna, nie spowoduje, że na tej ławie będziesz mógł zamieszkać i będziesz tam miał pokoje, łazienkę kuchnię, ściany i dach. Czyli SEO to nieodzowny fundament pozycjonowania w wyszukiwarce, jednakże jest on tylko pierwszym podstawowym elementem który należy wykonać chcąc pozycjonować swoją stronę internetową. Ze względu na ciągły rozwój wyszukiwarki Google i zmienianie wielu czynników właśnie przez nią, warto jest aby w sytuacji kiedy chcesz pozycjonować swoją stronę internetową, zlecić to osobom, które są specjalistami w tej branży i są na bieżąco ze wszystkimi tematami związanymi z pozycjonowaniem. Jest to oczywiście tylko kwestia czasu i środków, oczywiście sam możesz zabrać się za szkolenie się, z różnych źródeł, będzie to oczywiście kosztowało, potrwa prawdopodobnie wiele miesięcy, jak nie lat, aby nabrać odpowiedniego doświadczenia, ale też zadziała w podobny sposób tylko, że będziesz musiał na bieżąco cały czas aktualizować swoją wiedzę i obserwować zmiany na rynku i wyszukiwarce.

Pozycjonowanie w Google czy warto?

Właściwie na początku, każda firma powinna zadać sobie pytanie, jaką ma strategię marketingową, jaki ma główny cel marketingowy swojej działalności, a potem jakimi kanałami (środkami) jest w stanie dotrzeć i zrealizować te cele. Jeżeli masz sklep internetowy, jak najbardziej zasadne wydaje się pozycjonowanie, gdyż aby dotrzeć do nowych klientów w sklepie internetowym warto reklamować się z tym w internecie. Ponieważ w chwili obecnej można zaryzykować, że większość Polaków ma przy sobie cały czas 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu telefon komórkowy zostałem dostępem do internetu, a na tym telefonie większość ma zainstalowaną wyszukiwarkę Google, to jak najbardziej warto aby te wszystkie osoby te dziesiątki tysięcy ludzi, którzy każdego dnia wyszukują różnych rzeczy w internecie mogli łatwo znaleźć twoją firmę. Pozycjonowanie, które wykona Agencja SEO ma tą ogromną zaletę, że dociera bezpośrednio, do zainteresowanych osób. W przypadku pozycjonowania po wypromowaniu kilku haseł lub kilkunastu, twoja strona internetowa w wynikach Google, czyli tak naprawdę twoją reklama, pokaże się tylko tym osobom, które wyszukiwały te dane hasła, a nie wszystkim innym użytkownikom internetu. A to znaczy, że ta reklama jest bardzo sprofilowana i dociera bezpośrednio do zainteresowanych, którzy sami wyszukują Twojej oferty. Jest to ogromna zaleta takiej formy reklamy gdyż nie narzuca się wszystkim, jak w przypadku roznoszenia ulotek na całej dzielnicy, wiedząc że i tak większość z tych ulotek natychmiast trafi do śmietnika, bez żadnego czytania. W przypadku pozycjonowania trafiamy z reklamą tylko do tych osób, które wpiszą słowa kluczowe, które są wysoko w wynikach wyszukiwania Google dzięki wypozycjonowaniu, lub są tam z powodów organicznych.

Pozycjonowanie czy warto

A oczywiście wiemy, że pozycjonowanie ma na celu ściągnięcie jak największą ilości zainteresowanych potencjalnie Twoją ofertą klientów, na Twoją stronę firmową. jeżeli twoim celem jest sprzedaż swoich usług lub towarów, no to wiadomo że te cele są połączone ze sobą i po wejściu duże ilości nowych użytkowników, na twoją stronę, jest ogromna szansa, że dokonają oni wyboru właśnie twojej firmy dzięki pozycjonowaniu. Nawet jeśli masz sklep stacjonarny a otworzyłeś teraz sklep internetowy, lub po prostu oferujesz usługi przez internet, to nawet jeśli twoja firma ma wiele lat i jest dosyć sporą firmą, to może się zdarzyć i na pewno się wiele razy zdarzy, że nowe osoby w Twoim mieście nie znają w ogóle Twojej firmy, a pozostałe osoby szukają bo łatwiej będzie wyjąć telefon z kieszeni i wyszukać coś na telefonie i kupić, niż jechać w kilka miejsc, do kilku sklepów w twoim mieście i wyszukiwać tej oferty w realu. W obecnych czasach kiedy w polskim samym internecie, są miliony stron internetowych różnych firm, samo posiadanie strony internetowej nie daje już właściwie nic, bo szansa żeby ktoś przebrnął przez dziesiątki tysięcy wyników wyszukiwarki jeżeli nie jesteś na pierwszej stronie wyszukiwarki, jest raczej bardzo niska, z naszego doświadczenia i naszych obserwacji wynika, że na drugą i kolejne strony wyniku wyszukiwarki dociera bardzo mała ilość osób, wiemy to po nas i naszych współpracownikach i też znajomych i rodzinie. Dlatego według nas pozycjonowanie jest w chwili obecnej najlepszą i najbardziej skuteczną a jednocześnie bardzo tanią formą reklamy dla twojej strony internetowej.

Czy dobranie odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania ma sens?

Dobranie odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania jest fundamentalnie ważne, gdyż chodzi o to aby nie pozycjonować się na hasła których nikt nigdy nie wpisze, ale które jest łatwo wypozycjonować i szybko twoja strona zajmie wysokie pozycje na te hasła, bo chodzi o coś przeciwnego, chodzi o to aby nawet kosztem długiego czasu pozycjonowania, Twoja strona znalazła się wysoko w wynikach, ale na bardzo skuteczne hasła, czyli takie które odwiedza wiele osób i są bezpośrednio zainteresowane Twoją firmą i są to tak zwane hasła sprzedażowe. Czyli nie ma sensu promować się na jakieś ogólne hasła, które mogą być bardzo nietrafne, jeśli chodzi o chęć zakupową czyli w przypadku na przykład firmy sprzedającej wycieczki letnie, lepiej pozycjonować się na konkretne hasła typu wycieczka i tutaj jakiś kraj, albo miasto, a nie na hasło typu „co robić kiedy jest gorąco”. Wytypowanie dobrych słów kluczowych to właściwie zgodnie ze starym powiedzeniem, połowa sukcesu. Jeżeli uda się nam wspólnie wytypować dobre słowa kluczowe, które sprowadzą internautów zainteresowanych Twoją ofertą, to tych słów kluczowych do pozycjonowania nie musi być dużo, to może być jedno słowo kluczowe, albo kilka słów, ale będzie lepszy efekt niż w przypadku gdy słów kluczowych pozycjonuje się bardzo dużo, będą bardzo długie, ale nikt ich nie będzie wpisywał i wyszukiwał. Dodatkowo jeżeli powyższe informacje nie przekonały cię, to pomyśl że źle dobrane słowa kluczowe, czyli sytuacja w której z jakiegoś powodu osoby które weszły na twoją stronę szybko ją opuszczają, jest to sytuacja w której Google zauważy to bardzo szybko. Czyli zauważy, że wiele osób wchodzi na twoją stronę internetową ale dzięki statystykom takim jak Google Analytics, które są poinstalowane na wielu stronach, wyszukiwarka szybką dowie się, że za chwilę kolejny raz u niej albo wyszukujesz czegoś nowego albo jesteś już na jakiś innych stronach. A to będzie znaczyło, że internauci po wejściu na twoją stronę nie są zadowoleni z tego co wyszukiwali i odchodzą i szukają dalej, co może mieć wpływ na wyniki pozycjonowania twojej strony i ogólną ocenę twojej strony internetowej jako strony spamowej, ściągającej duży ruch na Twoją stronę, ale powodującej, że klienci z niej szybko uciekają.

Jeżeli obawiasz się, że nie wiesz samemu jak dobrać skuteczne słowa internetowe, które zachęcą internautów do odwiedzenia Twojej strony firmowej, a potem do dokonania zakupów na Twojej stronie, lub umówienie się na jakąś usługę, nie przejmuj się, nasza agencja Seo korzysta z dostępnych różnych narzędzi, oraz z własnego doświadczenia i na tej podstawie postaramy się wybrać słowa kluczowe, które powodują, że osoby je wyszukujące będą o krok od podjęcia decyzji zainteresowania się ofertą taką jak Twoja firma. Takie wyceny i sprawdzanie słów kluczowych, które są skuteczne robimy od wielu lat prawie codziennie, a więc mamy już dosyć spore doświadczenie gdyż nasza firma od prawie dwudziestu lat zajmuje się reklamą wyszukiwarce Google.
A więc podsumowując, warto podkreślić, że dobranie odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania jest ekstremalnie ważne, gdyż stanowi o sukcesie wizyt Twoich klientów na Twojej stronie firmowej. Czy będą to wizyty trwające jedną dwie sekundy i klienci będą opuszczali Twoją stronę internetową bo czegoś nie znaleźli, czy zostaną tam o wiele dłużej, dowiedzą się o twojej ofercie i może skorzystają z Twojej oferty. Dlatego bardzo ważne jest skrupulatne i dokładne dobranie odpowiednich słów kluczowych do pozycjonowania, nawet jeśli takie analizy miałyby trwać kilka tygodni, to warto poczekać ten dłuższy okres i dokładnie analizować wszystko za i przeciw, co do konkretnych słów kluczowych, aby potem nie poświęcić wielu miesięcy pozycjonowania i optymalizacji strony, żeby dowiedzieć się że słowa były źle dobrane i trzeba zaczynać wszystko od początku.

Pozycjonowanie czy inne płatne formy reklamy?

W chwili obecnej na rynku jest bardzo dużo różnych form reklamy w Internecie, na przykład reklamy na Facebooku czyli Meta, Instagramie, Tik Toku, w systemie Google Ads.
Każda z tych form reklamy ma oczywiście wady i zalety, ale w tym artykule nie będziemy opisywać innych form reklamy, skupimy się na pozycjonowaniu, gdyż według nas jest to najbardziej skuteczna obecnie forma reklamy, dla każdej firmy niezależnie czy to jest duża firma, mała, firma która ma kilka tygodni, czy może już kilkanaście lat na rynku.

Pozycjonowanie czy coś innego

W przypadku innych form reklamy płatnych za kliknięcie, wadą takich rozwiązań jest to, że jeżeli trafimy w dobre słowo kluczowe, to każde kliknięcie będzie kosztowało, a w przypadku niektórych branż, koszty za takie kliknięcie mogą wynosić od kilku do kilkunastu złotych.

Czyli budżet który tam przeznaczysz nawet na jedno hasło, może być jednego dnia wyklikany bardzo szybko, w ciągu kilku godzin. Natomiast w pozycjonowaniu nie ma takiego ryzyka, pozycjonowanie polega na rozliczeniu za zostały abonament, niezależny od tego ile osób kliknie i wejdzie z listy wyników Google na twoją stronę. Czyli pozycjonując swoją stronę w wyszukiwarce, nie musisz się martwić, że po kilku godzinach Twojej reklamy znikną, bo Twój budżet dzienny został wykorzystany i musisz zastanowić się, czy przeznaczyć kolejne pieniądze tego dnia, aby jeszcze przez kilka godzin ponownie reklamy się wyświetlały. W pozycjonowaniu w naszej firmie rozliczamy się za zostały abonament miesięczny, niezależny od ilości kliknięć, a więc czym więcej wejdzie klientów na Twoją stronę tym Ty będziesz bardziej zadowolony, ale nie będzie to już Ciebie więcej kosztowało niż ten stały abonament, który jest uzgodniony z góry.

Czy można połączyć pozycjonowanie z innymi formami reklam?

Oczywiście jak najbardziej jeżeli Twój budżet reklamowy przewiduje spore środki, na reklamę internetową każdego miesiąca, można rozważyć połączenie pozycjonowania z innymi formami reklam, na przykład płatności i za kliknięcie w systemie Ads. Jest to wtedy pełne uzupełnienie reklamy w wyszukiwarce na przykład Google, gdyż z naszego doświadczenia wynika, że wielu klientów mówi nam, że oni jak czegoś wyszukują w wyszukiwarce, to tylko klikają w bezpłatne organiczne wyniki, a z kolei jakaś inna część klientów mówi, że tylko klikają w płatne wyniki, gdyż uważają że tamtym firmom musi bardzo zależeć na tym, żeby te kliknięcie przerodziło się potem w klienta, oraz oczywiście są tacy którzy klikają raz w to, raz w to, albo zawsze i to i to porównują. Dlatego jeżeli twoje środki reklamowe pozwalają na to, warto reklamować się w jak największej ilości miejsc, aczkolwiek trzeba dobrze dopasować taką formę reklamy do danej działalności, tak aby nie przepuszczać niepotrzebnie środków na formę reklamy, które nie spowodują konwersji w twojej firmie. Dodatkową zaletą kampanii płatnej za kliknięcie w stosunku do pozycjonowania są ich szybkie efekty. Jeżeli na przykład zależy Tobie w maju, aby natychmiast rozpocząć emisję reklam, gdyż sezon na Twój „produkt” trwa do sierpnia, to warto uruchomić takie kampanie PCC, tak aby reklamy w ciągu kilku dni uruchomiły się i już działały i ściągały na Twoją stronę nowych klientów, a jednocześnie dobrze jest podjąć działania mające na celu zoptymalizowanie strony pod pozycjonowanie i rozpoczęcie pozycjonowania przez agencję seo, tak aby już na następny sezon mieć wysokie pozycje w wynikach organicznych, czyli bezpłatnych w wynikach wyszukiwania Google.

Czy pozycjonowanie na komórki różni się czymś od desktopów?

Pozycjonowanie różnice na mobile

Co roku docierają do nas sygnały, że coraz więcej młodych osób, posiada już telefon komórkowy na własność. Tak samo można chyba założyć, że większość dorosłych osób w Polsce ma przy sobie przez 24 godziny na dobę przez cały tydzień telefon z dostępem do internetu. Według naszych obserwacji wynika że większość ludzi poczyna jeżeli czegoś poszukuje w Internecie takie wyszukiwania, na telefonie mobilnym. A to znaczy że strona internetowa musi się bardzo dobrze wczytywać zarówno na telefonie komórkowym jak i na tablecie, jaki na komputerze stacjonarnym. Z tego powodu jeżeli chcesz myśleć o pozycjonowaniu twoja strona firmowa musi spełniać wysokie wymagania wyszukiwarki oraz użytkowników przede wszystkim na telefonach komórkowych. Pozycjonowanie strony na telefony komórkowe lub na desktopy nie różni się jeśli uogólniamy. Oczywiście optymalizacja różni się na mobile a na desktopy. Wyszukiwarka Google przyjmuje założenie że prędkość wczytywania się strony na komputerach stacjonarnych może być wyższa z powodu dobrych łączy jakie są na stałe podpięte do tych komputerów, ale na telefonach komórkowych że wczytywanie się wszystkich elementów na stronie musi nastąpić o wiele szybciej niż na desktopach. Dlatego jeśli chodzi o proces pozycjonowania nie różni się on wiele w przypadku komórek lub komputerów, ale optymalizacja będzie się różniła i to znacząco. Warto dobrze zoptymalizować wczytywanie obrazków na twojej stronie internetowej, zrobić intuicyjną dobrą nawigację, gdyż wiele osób narzeka że oglądając nas w telefonie komórkowym strony internetowe, różnią się one bardzo od wersji na desktopy i że wiele osób nie lubi oglądać w związku z tym wersji na telefony komórkowe. A więc chcąc pozycjonować swoją stronę wyszukiwarce, te firmy które przygotują lepiej i szybko wczytującą się wersję na telefony komórkowe wygrają tą rywalizację. Dlatego myśląc o pozycjonowaniu strony, które poprowadzi Agencja SEO, warto jak najszybciej przygotować ją przede wszystkim w wersji mobilnej gdyż tam będzie większość odwiedzających. Wiemy oczywiście że deweloperzy i ogólnie informatycy w firmach nie są chętni do przerabiania stron pod kątem obecności z mobili, ale jeżeli chcesz myśleć o zajęciu wysokich pozycji w pozycjonowaniu, twoja strona internetowa musi bardzo szybko wczytywać się na telefony komórkowe.

Czy warto samemu uczyć się pozycjonowania?

Na rynku znajdziesz bardzo dużo kursów szkolących z pozycjonowania i działań SEO zarówno online jak i offline, jednakże odpowiedź na to czy warto samemu uczyć się pozycjonowania zależy od tego kim jesteś z zawodu. Jeżeli jesteś właścicielem sklepu internetowego to prawdopodobnie masz tyle rzeczy na głowie, że lepiej abyś pozycjonowanie zlecił specjalistą a samemu zajął się prowadzeniem tego sklepu wyjdzie to na pewno o wiele lepiej.

Czy uczyc sie samemu pozycjonowania

Można oczywiście zapisać się na różne kursy szkolenie z pozycjonowania, na jednych poznasz więcej zagadnień na drugich trochę mniej, po pewnym czasie zobaczysz która firma ma dobrych wykładowców a która gorszych.

Ale pamiętaj że pójście na jeden kurs nawet wielogodzinny nie spowoduje że zostanie specjalistą od pozycjonowania stron w internecie. Zaryzykowalibyśmy nawet stwierdzenie że nawet kilkumiesięczny kursy nie spowodują że będziesz specjalistą od pozycjonowania stron www. Po kilku naprawdę długich kursach szkolenia z pozycjonowania, prawdopodobnie będziesz miał już podstawy aby coś niecoś o tym wiedzieć ale doświadczenie przyjdzie dopiero za kilka lat, dlatego według nas nie warto samemu szkolić się z pozycjonowania jeżeli jesteś osobą która prowadzi firmę albo jesteś pracownikiem działu marketingu czy zarządzający działem marketingu. Jeżeli oczywiście jesteś informatykiem i chcesz być specjalistą od pozycjonowania bo jest to twoja kariera ścieżki życiowej, to szkolenie z pozycjonowania jak najbardziej będzie dobrym pomysłem, zarówno w internecie jak i na kursach w realu. pieniądze które musiałbyś poświęcić na to aby zdobyć jako właściciel firmy podstawy wiedzy o pozycjonowaniu, lepiej jest od razu skierować do firmy pozycjonerskiej, która zrobi z nich użytek i sprowadzi na twoją stronę nowych użytkowników, co przełoży się na zarobek dla twojej firmy szybciej niż z tych szkoleń o pozycjonowaniu.

Jak zabrać się za pozycjonowanie swojej strony firmowej?

Przede wszystkim jak we wszystkich działaniach, trzeba ustalić jaki masz cel prowadzenia swojej działalności. Oczywiście wiemy że końcowo chodzi o zarabianie pieniędzy, jednak chcąc rozpocząć pozycjonowanie rzadko jest tak że do pozycjonowania wystarczy jedno słowo lub fraza kluczowa. A jeżeli tak jest to taka firma jest ogromnym szczęśliwcem że wystarczy pozycjonować ją na jedno hasło. Ale zazwyczaj jest tak że każda firma prowadzi na tyle szeroką działalność że potrzebne są różne hasła, a więc aby nie ugrząźć na wiele lat w optymalizacji strony internetowej i zbieraniu środków na tysiące słów do pozycjonowania, trzeba najpierw przysiąść i zastanowić się którą działkę z twojej firmy pozycjonować na początku. Dla jednej firmy będzie to sprzedaż towarów o największej marży dla drugiej towarów łączonych dla trzeciej usług a potem pociągnie to za sobą sprzedaż towarów. Dlatego myśląc o pozycjonowaniu swojej strony firmowej warta jest przygotować chociaż jedną dogłębną analizę, w której ustalisz jakie środki możesz przeznaczyć na reklamę, jakich zwrotów oczekujesz, w jakim czasie musi to na siebie zarobić aby miało to sens. Te wszystkie ustalenia skonsultuj z firmą pozycjonerską czyli agencją SEO, będą zapewne w stanie spełnić twoje oczekiwania.

Czy wybrać agencje SEO do pozycjonowania czy samemu pozycjonować?

Tak jak już wcześniej pisaliśmy, jeśli twoja firma nie jest ogromną korporacją która zatrudnia dział IT składający się z wielu pracowników, wtedy lepiej pozycjonowanie swojej strony firmowej zlecić agencji, która przejmie na siebie koszt szkolenia ich pracowników, ciągłej ich nauki, a przede wszystkim doświadczenia, jakie nabyli już przez wiele lat, oczywiście pod warunkiem, że wybierzesz firmę która ma takie doświadczenie.

Czy wybrać agencję EBE do pozycjonowania


W przypadku współpracy z firmą pozycjonerską zwaną zazwyczaj potocznie agencją seo, która ma duże doświadczenie na rynku, od wielu lat, ilość czasu jaki z twojej strony będzie potrzebny do kontaktów z tą firmą będzie ograniczony do minimum, gdyż firma od razu poda tobie informację po kolei punkt po punkcie co należy robić od samego początku zarówno na stronie internetowej, jak na wybieraniu fraz, jak i ustalaniu priorytetów w działań. Zazwyczaj jest tak że jeżeli jesteś przedstawicielem małej firmy i nie masz działu IT w swojej firmie, możesz agencji zlecić wprowadzenie optymalizacji na swojej stronie, to spowoduje że nie będziesz musiał ponosić kosztów wykształcenia informatyka w swojej firmie. Dodatkowo potem w ustalonym terminie 3-miesięcznym czy tygodniowym będziesz dostawał jasne przejrzyste raporty na temat postępu prac nad pozycjonowaniem, czyli twoja rola w tym będzie ograniczona do kontroli działań agencji. A ty w tym czasie będziesz mógł dalej rozwijać swoją działalność wiedząc że ten kanał reklamowy jest prowadzony profesjonalnie i bez większego twojego udziału tylko z kontrolą wyników. Pracując z agencją nie będziesz musiał dokształcać się z działań SEO i pozycjonowania, bo specjaliści z agencji opracują odpowiednie strategie dotyczącą treści na twojej stronie internetowej zadbają o UX oraz łatwość poruszania się po twojej stronie internetowej, a także dopiero najbardziej skuteczne słowa kluczowe, które będą kierowały potencjalnych klientów na twoją ofertę i stronę internetową.

Czy można wypozycjonować stronę w ciągu tygodnia?

Dosyć często spotykamy się z pytaniami o czas na wypozycjonowanie strony. Zgłasza się do nas firma która pozbierała kilka ofert i jedne firmy określiły czas potrzebny na wejście na pozycję na kilka miesięcy, a inne kilka dni, czy kilka tygodni. W takiej sytuacji trzeba podejść do tego bardzo podejrzliwie. Pozycjonowanie różnych haseł to różne czasy wejścia na pozycję. Dodatkowo wiek domeny, budowa strony, wielkość strony ma tutaj także oczywiście ogromne znaczenie. Teoretycznie istnieje możliwość pozycjonowania szybko, na przykład w ciągu jednego tygodnia strony na jakieś bardzo mało popularne hasło, składające się z wielu słów, czyli na jakąś długą frazę. Ale bez dokładnej analizy strony internetowej i tego hasła nie da się z góry, tego tak dokładnie przewidzieć. Średnio czas jaki jest potrzebny na nowe pozycjonowanie fraz czyli kilku słów, a nie jednego słowa, jest liczony od około jednego miesiąca do kilku miesięcy. Dlatego jeżeli jakaś Agencja SEO informuje, że jest w stanie pozycjonować bardzo krótką frazę składającą się z dwóch krótkich słów albo, jedno słowo, w ciągu tygodnia, to należy podejść do tego bardzo podejrzliwie gdy będzie to możliwe tylko w wypadku kiedy ta strona jest już w pozycjonowana na bardzo bliską pozycję. Czyli załóżmy, że w chwili obecnej strona jest na pozycji dziesiątej, a oni gwarantują że w ciągu tygodnia wejdą na pozycję dziewiątą. Jeżeli by dokonali w ciągu kilku dni bardzo dobrą optymalizację strony, dodali dużo treści, przebudowali znaczniki, dodali zdjęcia i tak dalej i od tego czasu przycisnęli mocniej pozycjonowanie, to rzeczywiście taka sytuacja mogłaby być możliwa że strona z pozycji piętnastej weszłaby na przykład na trzynastą. Ale jeżeli mówimy o innej sytuacji, czyli mamy nową domeny, małą stronę, nigdy nie pozycjonowaną i jakaś firma czy ktoś obiecuje, że wypozycjonuje na hasło składające się z jednego słowa, w ciągu tygodnia na wysokie pozycje, to nie należy raczej zajmować się taką ofertą.

Czy można wypozycjonować stronę przy pomocy wtyczki do WordPressa?

W chwili pisania tego artykułu, nie ma na rynku wtyczki czy do WordPressa, czy do Presty Shop, czy do strony pisanej na innym oprogramowaniu, która by zajęła się pozycjonowaniem automatycznym strony wyszukiwarce Google. Oprogramowanie o jakie często pytają nas klienci, czyli na przykład Yoast Seo, jest tylko pewnym narzędziem które podpowiada pewną optymalizację na stronie internetowej Twojej firmy. Jeżeli twoja strona internetowa została zbudowana na jednym z popularnych silników w takich jak WordPress, to do Twojej dyspozycji będzie bardzo dużo płatnych i bezpłatnych wtyczek, które mogą pomóc w zarządzaniu stroną, a nawet w pozycjonowaniu Twojej witryny. Właśnie do takich wtyczek należy Yoast.

Wtyczki do pozycjonowania czy nie

Ale zadaniem takiej wtyczki jest raczej sugerowanie, na co konkretnie na stronie zwrócić uwagę, tak aby polepszyć jej jakość w oczach robota Google, czyli pośrednio coś co wpłynie na pozycjonowanie. Jednakże trzeba pamiętać o tym, że tego typu oprogramowanie, jest tylko w pewnym stopniu wsparciem do działań mających na celu optymalizację strony internetowej, pod pozycjonowanie w danej wyszukiwarce i należy to traktować, jako pewne uzupełnienie podstawowych działań a nie opierać się na nich jako na wytycznych i jedynych optymalizacjach jakie są potrzebne do pozycjonowania strony. Należy zawsze uważać z wprowadzeniem wszystkich porad, informacji, kolejnych wtyczek na stronę, gdyż mogą one doprowadzić do zwiększenia czasu wczytywania strony, co będzie z jednym z bardzo ważnych czynników do oceny przez roboty skanujące twoją stronę przez wyszukiwarkę. Gdyby tak łatwo można było pozycjonować stronę internetową poprzez gotowe narzędzia, typu wtyczki do strony internetowej, to wszyscy specjaliści od pozycjonowania nie mieliby już na dzień dzisiejszy pracy, gdyż każda firma i osoba mogłaby we własnym zakresie automatycznie pozycjonować szybko swoją stronę. Ale tak nie jest. Owszem wtyczki typu Yoast SEO, są bardzo pomocne i automatyzują pewne czynności na stronie i wiele firm pozycjonerskich korzysta także właśnie z nich, albo zaleca je do wykorzystania klientom, jednakże należy pamiętać o tym, jak bardzo złożone jest proces pozycjonowania i że jest to tylko jeden z czynników, jakie bierze pod uwagę robot wyszukiwarki a wszystkie działania należy traktować jako całość.

Czy można z góry określić czas potrzebny na wypozycjonowanie strony?

Proces pozycjonowania strony jest zupełnie inny dla różnych słów kluczowych i różnych stron, dlatego nie można z góry określić dokładnego czasu potrzebnego na wypozycjonowanie strony. Czasami nawet w przybliżeniu ciężko jest podać okres jaki będzie potrzebny na to aby strona na słowa kluczowe z umowy weszła na wysokie pozycje w wyszukiwarce. Pozycjonowanie przyniesie efekty w zależności od wielu czynników, takich jak wiek domeny, czy jest to domena świeża mająca kilka dni, czy może kilkanaście lat. Kolejna kwestia czy serwis, który będzie pozycjonowany jest landing pagem czy ma tysiąc podstron. Czy w historii pozycjonowanej obecnie domeny, nie ma jakiejś naleciałości które zostały już kiedyś „ukarane” przez wyszukiwarkę. No i oczywiście jak bardzo konkurencyjna jest dana fraza i co konkurencja robi, żeby być na tych pozycjach. A więc jeżeli jakaś firma, czy jakaś osoba, podaję ci dokładny termin w jakim gwarantuję że wypozycjonuje tą stronę, prawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy ze złożoności tego procesu. W jednym przypadku to samo hasło dla konkretnej domeny zostanie wypozycjonowane w trzy miesiące, a w drugim może zająć cztery czy pięć miesięcy, różnica może wynikać z wielu czynników, ale może to być nawet mały drobiazg, że natrafi się na konkurencję, które już były na to hasło wysoko na pozycji i nie będą chciały, tak łatwo oddać w swoich miejsc. I w sytuacji w której Twoja strona internetowa wejdzie do pierwszej dziesiątki okaże się, że te firmy podejmą ekstremalnie duże wysiłki aby tam się utrzymać. A po drugiej stronie tego przykładu, będzie oczywiście sytuacja w której pozycjonuje się jakąś stronę, a wszystkie firmy które wyświetlają się w pierwszej dziesiątce na to słowo kluczowe, są tu tylko w wyniku organicznego ułożenia ich przez algorytm wyszukiwarki i nikt przy nich nie będzie nic więcej robił, a więc jeżeli wyszukiwarka uzna Twoją stronę za bardziej wartościową, przeskoczysz ich i o wiele szybciej wejdziesz na wysokie pozycje i tam pozostaniesz, bez ogromnej walki z konkurentami.

Czy pozycjonować trzeba stale, czy wystarczy jednorazowo?

Czasami spotykamy się z pytaniem czy podejmiemy się pozycjonowania strony internetowej na wysokie pozycje i zostawienie jej na tych pozycjach, bez dalszego comiesięcznego pozycjonowania. Nie podejmiemy się takiego zlecenia gdyż pozycjonowanie strony polega, poza jej optymalizacją, między innymi na linkowaniu. Ogólnie pozycjonowanie można porównać według nas do pielęgnacji trawnika.

Czy pozycjonować jednorazowo

Ten który dba codziennie o niego, doprowadza do tego, że wysokość trawy jest najwyższa. Jeżeli by spojrzeć tylko na czynnik wysokości, to ten ogródek który ma najwyższą trawę wygrywa i jest wyżej w rankingu wyszukiwarki. A więc jeśli prowadzilibyśmy różne działania i zbudowali tą pozycję, a potem byśmy zostawili ten trawnik, bez nawożenia, pielenia i podlewania, to bardzo szybko konkurencja wyprzedzi Ciebie, dobudowując u siebie „wysokość”. Oczywiście to jest tylko przykład, w pozycjonowaniu chodzi o to że aby utrzymać się na wysokich pozycjach trzeba prowadzić działania, sprawdzające cały czas i dobudowywać tą pozycję cały czas, gdyż konkurencja w większości przypadków pozycjonowania haseł które mają sens i są sprzedażowe nie będzie spała. A więc nawet jeśli by się udało w taki sposób wypozycjonować na chwilę stronę, to ona prawdopodobnie bardzo szybko, zaczęłaby się obniżać. Jednocześnie algorytm wyszukiwarki w kilku przypadkach stron jakie kiedyś obserwowaliśmy, u klientów którzy robili właśnie pozycjonowanie taką metodą, po pewnym czasie prawdopodobnie ich „ukarał”. Czyli była taka sytuacja w której pozycjonowali w jakiejś firmie mocno przez miesiąc czasu na kilka haseł swoją stronę internetową, po czym dwa trzy miesiące nie robili nic, a dodatkowo ta firma zdejmowała jeszcze większość linków, po czym znowu pozycjonowali przez miesiąc bardzo mocno w jakieś innej firmie, dobudowując duże ilości linków, po czym znowu te linki znikały przez dwa trzy miesiące i ponownie pojawiały się w innych miejscach czyli prawdopodobnie kolejna firma pozycjonowała tą stronę mocno, przez jeden miesiąc, po czym przez dalsze kilka miesięcy te linki znikały. I po kilku takich cyklach, strona na te hasła znikła całkowicie z pierwszej setki wyników wyszukiwarki.

Jak długo utrzymają się efekty pozycjonowania?

Klienci często pytają nas, co będzie jeżeli na przykład przez rok będą pozycjonowani, a potem zrezygnują z umowy, jak szybko pozycjonowane frazy znikną z pierwszej strony wyszukiwarki. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie. To wszystko zależy od tego jaka to była fraza, lub słowo kluczowe, jak wielka jest na to konkurencja, jak wiele trzeba było zrobić żeby wejść do pierwszej dziesiątki i w niej pozostać przez ten rok. Do tego dochodzą czynniki co klient będzie dalej robił na stronie, czy będzie dodawał nowe teksty, nowe zdjęcia i rozbudowywał stronę czy odwrotnie, będzie usuwał z niej treści i kasował towary. A więc nie można określić dokładnie ile utrzymają się efekty pozycjonowania danej frazy w przypadku danej domeny. W większości przypadków wszystko będzie zależało od konkurencji tej firmy. Kiedy oni będą dalej mocno pozycjonowali swoją stronę efekty spadku będą widoczne już po kilku tygodniach od zdjęcia pozycjonowania przez obecną firmę pozycjonerską. Drugim bardzo ważnym czynnikiem będzie to czy pozycjonowanie off-site w postaci linkowania, było robione z ogólnodostępnych portali na których linki pozostaną na długo i nikt ich stamtąd nie zdejmie (myślimy zarówno o administratorach jak i o firmie pozycjonerskiej), czy może linkowanie było tylko z zaplecza firmy pozycjonerskiej, która po zakończeniu współpracy nie będzie za darmo utrzymywać tych linków i zdejmie wszystkie linki prowadzące do tej strony. Ogólnie z usługą pozycjonowania jest jak z innymi usługami, jeżeli chcemy żeby nasz trawnik wyglądał ładnie, musimy się nim zajmować cyklicznie cały czas a nie tylko raz w roku przez krótki czas. Ze względu na koszty pozycjonowania, które są porównywalnie bardzo niskie w stosunku do reklamy ogólnopolskiej radiowej, czy prasowej, warto wydzielić swoim budżecie stałe wydatki na pozycjonowanie i nie próbować zaoszczędzić, kiedy już uda się wypozycjonować stronę na skuteczne hasła. To na pewno przyniesie o wiele większe zyski, niż oszczędzanie i zastanawianie się jak szybko frazy po spadają i czy i kiedy uda się odbudować ponownie te pozycje. Jest to szczególnie ważne w przypadku firm które działają sezonowo, typu wypożyczalnie kajaków. Chcąc pozycjonować stronę z takimi usługami, często firmy przychodzą na przykład na początku roku i proszę o szybkie wypozycjonowanie strony. Często okazuje się, że strona była już wcześniej pozycjonowana kilka razy w ciągu kilku lat linki były zdejmowane i dodawane i algorytm jest już bardzo „czuły” na kolejne tego typu działania, a jeszcze niektóre linki były dodawane ze stron spamowych i pozycjonowanie takiej strony na początku roku na sezon zaczynający się od maja jest już niemożliwe. Dlatego warto o wiele wcześniej postarać się o pozycjonowanie swojej strony, a potem jak uda się już związać z firmą która rzetelnie wykonuje swoją pracę, płaci ci cyklicznie potraktować to jako stały element promocji który przyniesie o wiele większe zyski niż różnego typu potem awaryjne uzupełnienie reklam które już mogą nie być tak skuteczne dla twojej firmy.

Czy warto obserwować konkurencję w pozycjonowaniu?

Jak najbardziej zasadne byłoby obserwowanie swojej konkurencji, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron wyszukiwarce Google. Podpatrywanie jak robią to inne firmy, zawsze raczej wychodzi na plus i można z tego wyciągnąć jakieś pozytywne wnioski, niż na minus. Tak samo jest w kwestii pozycjonowania strony firmowej w wyszukiwarkach. Analiza konkurencji należy robić zarówno przed rozpoczęciem pozycjonowania, jak i potem w trakcie, cyklicznie co jakiś czas. Przed rozpoczęciem pozycjonowania analiza konkurencji, da tobie potwierdzenie skuteczności wybranych słów kluczowych, lub właśnie podpowie nowe słowa kluczowe, na jakie pozycjonuje się konkurencja, albo wykluczy pewne słowa. Dodatkowo warto w takiej analizie zerknąć do jakich podstron prowadzą pozycjonowane przez konkurencję strony.

Czy obserwować konkurencję w pozycjonowaniu

Czyli zobaczyć czy ci, którzy są wysoko w wynikach wyszukiwania, zrobili na konkretnej podstronie dokładnie to co ty planujesz zrobić, czy mają coś więcej. A może przy okazji zobaczysz wtedy ofertę i dojdziesz do wniosku że możesz coś w swojej ofercie jeszcze zmienić albo ogólnie, że Twoja oferta jest lepsza i coś wtedy uwypuklisz. W późniejszym etapie pozycjonowania, kiedy strona już jest na wysokich pozycjach na różne słowa kluczowe, warto też od czasu do czasu zerknąć na działania konkurencji. Firma pozycjonerska czyli Agencja SEO taka jak nasza robi to oczywiście automatycznie, patrząc co robi konkurencja i co my musimy zrobić żeby ich wyprzedzić i utrzymać się na górze, natomiast Ty możesz dodatkowo obserwować też swoją konkurencję w pozycjonowaniu. Jeżeli pozycjonowanie jest twoją główną strategią docierania do nowych klientów, to warto jest abyś podejmował działania które zmierzają do tego aby oglądać swoich rywali biznesowych na różnych polach, czyli zarówno w pozycjonowaniu ale także i w mediach społecznościowych. Gdyż nawet jeżeli tylko zdecydowałeś się na pozycjonowanie swojej strony uznając, że jest to najskuteczniejsza obecnie forma reklamy, co my właśnie tak uważamy, to warto jest też zerknąć na przykład na media społecznościowe twojej konkurencji aby zobaczyć w jaki sposób komunikują się z klientem i czy jest to skuteczne. Analiza konkurencji jest stosowana właściwie przez bardzo dużą ilość firm, gdy zazwyczaj takie analizy prowadzą tylko do polepszenia własnej oferty, niż do pogorszenia czegoś. Obserwując działania konkurencji w pozycjonowaniu możesz zobaczyć jakie strategie marketingowe stosują Twoi konkurenci rynkowi, oraz bardzo łatwo sprawdzić czy są jakieś różnice w ofercie u twojej konkurencji w stosunku do twojej oferty, a może przy okazji zaobserwujesz coś nowego, ze swojej branży, o czym sam jeszcze nie wiedziałeś. Przy okazji monitorowania konkurencji, możesz podpatrzeć różne ciekawe nowe rozwiązania na przykład w budowie strony, czy ilości słów kluczowych, lub szybkości wczytywania się strony na telefony komórkowe u Twojej konkurencji, co potem możesz wykorzystać u siebie.

Czy pozycjonowanie strony nie wpłynie na opinię o firmie w internecie?

Czasami spotykamy się z pytaniem, czy pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarce, nie wpłynie negatywnie na opinie które pojawiają się na temat danej firmy, w mapach Google albo innym miejscu w internecie. Samo pozycjonowanie strony i optymalizacja SEO nie wpłynie, w jakiś bezpośredni sposób, na opinie na przykład na mapach Google, ale niektóre firmy mają wątpliwości czy nie spowoduje to, że większa ilość klientów może wchodząc na stronę zostawiać w różnych miejscach w internecie negatywne opinie o firmie.

Pozycjonowanie wpłynie na opinie

Oczywiście wraz z przyrostem ilości internautów, którzy wchodzą na Twoją stronę i zostają twoimi klientami, w jaki sposób można powiedzieć że rzeczywiście istnieje prawdopodobieństwo że jeden na 1000 klientów czy na dziesięć tysięcy klientów może być niezadowolony z twojej oferty i wystawić i negatywną opinię, w kilku miejscach w internecie. No ale zakładamy przecież że pozycjonowanie ma na celu zwiększenie sprzedaży Twoich usług, lub produktów, w twojej firmie, a tobie bardzo zależy na klientach, Twoja oferta jest uczciwa, a więc powinna się sama obronić. Oczywiście ponieważ ten się nie myli, kto nic nie robi, dlatego z czasem zawsze pojawią się jakieś przypadki negatywne, które wpłyną na złą ocenę ze strony klienta, ale jest to nieodłączne z prowadzeniem działalności, dlatego pozycjonując swoją stronę, tak jak będziesz dbał o zoptymalizowanie strony internetowej twojej firmy, tak samo musisz dbać o ofertę jaką prezentujesz internautom i tak samo dbać o ich obsługę. A wtedy ewentualne potknięcia i negatywne opinie w serwisach społecznościowych, czy na przykład na mapach Google, będą stanowiły tak mały procent, że i tak pozycjonowanie będzie oczywiście tego warte. Oczywiście jeżeli firma ma produkt, lub obsługę o której wie, że nie jest konkurencyjna ani cenowo, ani jakościowo, no to promowanie jej przez pozycjonowanie, ani przez telewizję, ani przez radio, ani w prasie, nic nie zmieni i końcowo, oczywiście klienci nie będą zadowoleni z tego, ale nie będzie to wina pozycjonowania.

Czy szybkość wczytywania się strony ma znaczenie na pozycjonowanie?

Jak najbardziej szybkość wczytywania się twojej strony firmowej ma ogromne znaczenie nie tylko na pozycjonowanie, ale także na odczucia internautów. Przypomnij sobie jak czasami wchodzisz będąc na telefonie, na jakąś stronę internetową, która wczytuje się i wczytuje potem klikasz w jakiś link, a on znowu ją długo wczytuje po czym znowu klikasz dalej i jak długo jesteś w stanie wytrzymać na takiej stronie zanim z niej nie uciekniesz. Roboty Google które skanują wszystkie strony internetowe, wykonują też testy prędkości wczytywania się twojej strony firmowej w różnych wariantach. Sprawdzają jak twoja strona szybko wczyta się na komputer typu desktop z szybkim łączeniem internetowym, sprawdzają natomiast jak szybko wczytają się pierwsze dane kolejne i ostatnie na telefonach komórkowych z wolnym połączeniem z internetem.
I to jest jeden z czynników który będzie ważny i brany pod uwagę, jeśli chodzi o ustalenie pozycji twojej strony w wynikach wyszukiwania Google.
Ma to jak najbardziej sens, gdyż zastanów się sam jak bardzo dużą cierpliwością musisz się czasami wykazać, aby poczekać aż na telefonie załaduje ci się jakaś strona. Dlatego już jakiś czas temu wyszukiwarka Google stwierdziła, że będzie bardziej „brała pod uwagę” wyniki prędkości wczytywania się stron i ich elementów na telefony komórkowe niż na komputery stacjonarne. Dlatego jeśli myślisz o pozycjonowaniu swojej strony firmowej na poważnie, musisz koniecznie dostosować swoją stronę do wymagań Google, gdyż firma nie bez podstawy wymyśliła sobie takie wymagania, są one zbieżne z tym czego oczekują internauci. Prędkość wczytywania się strony twojej firmy będzie miała ogromne znaczenie na pozycjonowanie gdyż internauci nie chcą długo czekać na to aby obejrzeć sobie kilka podstronon na twojej stronie i po prostu wyjdą z niej gdyż internauta ma o wiele mniejszą cierpliwość niż zwykły człowiek w realu. O ile jak w prawdziwym świecie ktoś przychodzi do sklepu, to zanim zniechęci się do takiego sklepu to potrwa i to dosyć dużo w porównaniu z tym jak szybko, w ciągu kilku sekund internauta opuści stronę na której nie może doczekać się aż coś się wczyta. A w takiej sytuacji kiedy wyszukiwarka odnotuje, że ktoś wchodzi na Twoją stronę po czym opuszcza ją po kilku sekundach i pojawia się na innej stronie i taka sytuacja powtarza się setki lub tysiące razy, więc algorytm bardzo szybko oceni twoją stronę jako nieodpowiednią dla internautów i zepchnie ją w wynikach bardzo daleko i samo pozycjonowanie już nic nie da bo i tak algorytm nie pozwoli na umiejscowienie jej wysoko w wynikach wyszukiwarki. Koniecznie musisz przystosować swoją stronę do jak najszybszego wczytywania wszystkich elementów zarówno tych pierwszych jak i tych późniejszych pod kątem telefonów komórkowych. Gdyż żaden internauta nie wykaże się aż taką cierpliwością, żeby czekać kilkanaście sekund na wczytanie się jakiejś pod strony na Twojej stronie, chyba że będziesz miał tą ofertę jako jedyny w Polsce, no to wtedy oczywiście pewnie i poczeka dwukrotnie więcej, no ale to jest wygodna sytuacja tylko dla firm które są monopolistami. A dla pozostałych firm, jest to ekstremalnie ważny element, wpływający w ogromnym stopniu na pozycjonowanie twojej strony firmowej.

Czy trzeba optymalizować grafikę pod pozycjonowanie?

Grafika jaka występuje na Twojej stronie internetowej jest bardzo ważna, jeśli chodzi o optymalizację pod kątem SEO na Twojej stronie firmowej. Pierwszą bardzo ważną kwestią aby pozycjonowanie twojej strony przebiegło skutecznie, jest aby wszystkie zdjęcia i grafiki wczytywały się bardzo szybko zarówno na komputerach stacjonarnych, tabletach jak i telefonach mobilnych. To znaczy, że zdjęcia muszą być odpowiednio przygotowane, nie mogą zbyt wiele „ważyć” tak aby nawet najsłabszym telefonie grafiki i zdjęcia na twojej stronie firmowej wczytywały się szybko.

Czy optymalizować grafiki pod pozycjonowanie

Pomimo tego, że jest to sytuacja znana od wielu lat, nadal wiele firm umieszcza na stronie gigantyczne zdjęcia, które nie są w żaden sposób obrobione i wczytują się bardzo długo nawet na komputerach, o komórkach już nie mówiąc. A to oczywiście ma wpływ na pozycjonowanie, gdyż przekłada się na współczynniki wczytywania treści z algorytmów, które testują stronę.
Poza wielkością zdjęć i ich wagą, jest jeszcze jeden czynnik bardzo ważny, który należy spełnić aby pozycjonowanie było możliwe a twoja strona osiągała wysokie wyniki w wyszukiwarce. Chodzi o odpowiednie nazwy plików ze zdjęciami i grafikami, oraz ich opisy w kodzie strony. Czyli jeżeli masz zdjęcie żelazka które chcesz sprzedać to warto nazwać to zdjęcie zelazko.jpg a nie 53688gff535.jpg Dasz tym informacje wyszukiwarce co znajduje się na zdjęciu, a chciałbyś raczej żeby wyszukiwarka wiedziała co promujesz na swojej stronie firmowej prawda …


Dodatkowo należy wstawić opis tego zdjęcia w kod strony, tak aby w sytuacji w której z jakiegoś powodu na przykład zdjęcie się nie wczyta to internauta widział opis tego zdjęcia, mówiący o tym co miało być na tym zdjęciu, jest to jednoczesne powiadomienie robota wyszukiwarki Google co przedstawia zdjęcie. Google oczywiście doskonale poradzi sobie z analizą tego co jest na zdjęciu, jednakże twój opis tekstowy bardzo mu w tym pomoże i będzie dla niego informacją czy pokrywa się to z tematem zdjęcia który ono odczytało, a jednocześnie może w tym momencie nadać tobie „punkty ujemne”, jeżeli okaże się że spamujesz w ten sposób wyszukiwarkę. Czyli jeżeli na zdjęciu jest coś, a opis tego zupełnie nie pasuje bo chcesz wstawić tam po prostu słowa kluczowe na siłę, to przy kilku takich próbach na danej podstronie, czy stronie, robot Google bardzo szybko zrozumie, że w ten sposób próbujesz oszukać wyszukiwarkę, czego oczywiście dla własnego dobra i dla dobra pozycjonowania nie należy robić.

Pozycjonowanie off-site co to jest?

Określenie off-site pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem mającym na celu opisać działania poza stroną internetową w przypadku pozycjonowania. Czyli mamy podział na działania, które należy wykonać na stronie i poza stroną internetową, którą chcemy pozycjonować w wyszukiwarce Google. W przypadku działań poza stroną internetową, mamy na myśli zdobywanie poleceń w postaci linków prowadzących do pozycjonowanej strony. Takie działania można porównać trochę do sytuacji w, której spotyka się grono znajomych i pytają się jakiego lekarza polecacie i teraz 10 osób informuje, że poleca jakiegoś konkretnego lekarza, a potem pojedyńcze osoby innego. Kogo byś wybrał? Prawdopodobnie tego którego poleciło dziesięć osób. Na podobnej zasadzie jest układany ranking wyszukiwarki, czyli strona która ma dużo wartościowych, bardzo mocno podkreślmy, wartościowych linków, uznawana jest przez wyszukiwarkę za bardziej wartościową i umieszczana wyżej w wynikach. Dlatego przy pozycjonowaniu strony jednym z czynników jest umieszczanie dużej liczby wartościowych linków w internecie kierujących na pozycjonowaną stronę. Jaka jest definicja dużej ilości i co to znaczy wartościowych. Duża ilość nie jest to ilość o której mówilibyśmy że jest to sto tysięcy poleceń w ciągu tygodnia, mówimy raczej o przyroście rocznym i nie chodzi tu o taką dużą ilość linków jak sto tysięcy rocznie, tylko chodzi o ich jakość. Wyszukiwarka wyszła z założenia, że jeżeli do danej strony prowadzi załóżmy dla przykładu tysiąc linków z jakiś pustych nie wiadomo o czym stron, to wartość takich poleceń jest bardzo niska. A jeżeli do jakiejś strony prowadzą choćby dwa linki z jakiejś bardzo wartościowych ogromnych serwisów, to ich wartość jest wielokrotnie wyższa. Jest to według nas jak najbardziej zasadne, gdyż sami byśmy polegali na tym, że jeżeli bardzo dużych wartościowy serwis linkuje do jakiejś strony i poleca ją to jest to zupełnie inny poziom zaufania, niż napotykamy w internecie pustą białą stronę, na której na środku jest jeden link i nie wiadomo o czym jest ta strona i po prostu przekierowuje na hasło najlepszy serwis świata na jakąś drugą stronę.

Co to jest on-site pozycjonowanie?

Są to działania które należy przeprowadzić na stronie internetowej w przypadku pozycjonowania jej w wyszukiwarkach. Jak już pisaliśmy o tym wcześniej, pozycjonowanie polega na kilku czynnikach, jednym z nich jest optymalizacja strony internetowej, działania na stronie internetowej, oraz działania poza stroną internetową. Określenie z angielskiego on-site oznacza właśnie działania które należy podjąć na stronie chcąc pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce i są to działania sumujące wszystko co trzeba zrobić na tej stronie. Pod tym pojęciem jest optymalizacja strony oraz inne działania na stronie.

Pozycjonowanie działania on-site

Oczywiście aby to wykonać niezbędne jest posiadanie dostępu do tej strony, zazwyczaj Agencja SEO podaje informacje, które należy wprowadzić na stronie, a właściciel strony dzięki swoim informatykom wprowadza je, a czasami jeżeli nie ma informatyków, firma pozycjonerska może za opłatą wprowadzić takie zmiany na stronie klienta. Optymalizacja strony internetowej jest ekstremalnie ważna przy pozycjonowaniu i takimi działaniami on-site na stronie są na przykład dobrze zoptymalizowane linki czyli adresy URL, prowadzące do wszystkich podstron Twojego serwisu. Chodzi o to aby już po samym adresie pod strony wyszukiwarka wiedziała, co jest tematem tej podstrony. Chcąc mieć wysokie pozycje dzięki pozycjonowaniu strony wyszukiwarce, warto jest tworzyć adresy podstron na zasadzie słowo-słowo.php a nie suchy adres typu 2743gdy35dy36g.php gdyż w przypadku pierwszego adresu wyszukiwarka, od razu będzie wiedziała co jest tematem przewodnim tej strony, a w przypadku drugiego jest to tylko jakaś ciąg liczb, lub znaków nie mówiących niczego dodatkowego o tej podstronie. Kolejną rzeczą jaką należy wykonać przy optymalizacji strony pod pozycjonowanie, jest odpowiednie przygotowanie treści i zdjęć na stronie. Ten temat omawialiśmy już w innym przypadku. Tutaj działanie na stronie opierają się także na odpowiednim przygotowaniu, oczywiście nie tylko pod robota wyszukiwarki ale i pod potencjalnych klientów którzy wejdą na twoją stronę. Czyli na przykładzie sklepu odzieżowego ważne jest aby dokonać odpowiedniego podziału, tak aby wszyscy łatwo mogli poruszać się po stronie, czyli dzielimy na przykład kurtki na zimowe i letnie, albo damskie i męskie i tworzymy odpowiednie kategorie i podkategorie, co ułatwia poruszanie się po tej stronie zarówno użytkownikom jak i robotą wyszukiwarki. Pozycjonowanie i wymagania wyszukiwarki Google to jest coś co tak czy inaczej pomoże twoją i Twojej stronie a tak naprawdę Twojej firmie, bo dzięki tym wszystkim uwagom twoja strona internetowa będzie o wiele lepiej przygotowana na wizytę klientów, będą oni mogli szybko i sprawnie, zapoznać się z Twoją ofertą i dokonać zakupu lub zamówienia jakiejś usługi.

Czy pozyskiwanie linków ma znaczenie na pozycjonowanie?

Algorytmy wyszukiwarek musiały w jakiś sposób wymyślić, jak określać wartość danej witryny w stosunku do innych. Biorą więc pod uwagę setki różnych czynników, ale jednym z nich jest ilość linków jakie prowadzą do danej witryny z innych stron w internecie. Założenie to opiera się na prawdziwym życiu, w którym jeżeli tysiące osób reklamują, czy popierają jakąś firmę czy osobę, to prawdopodobnie jest to lepsza firma, niż taką którą popiera tylko kilka osób. I dlatego wyszukiwarka oceni Twoją stronę głównie na podstawie linków jakie będą prowadziły do twojej strony z internetu. Pochodzenie tych linków, czyli gdzie dokładnie są na jakich stronach czy serwisach internetowych, jest bardzo ważne.

Bezplatna wycena pozycjonowanie warszawa

W zależności od tego czy link do twojej strony polecający wychodzi z serwisu, który ma linków wychodzących milion, czy tylko kilka lub kilkanaście, będzie to miało oczywiście znaczenie. Jeżeli umieścisz link na stronie którą Google określa jako bardzo wiarygodną, to taki link przyniesie Twojej stronie sporą wartość, w stosunku do tego niż gdybyś umieścił w jakimś katalogu którego nikt nie odwiedza, a ma milion wychodzących linków. W ten sposób powstaje pewien ranking domen w wyszukiwarce i Google wie z jakiej strony „trafia” na Twoją stronę najwięcej linków, czy są to zaufane strony, o wysokiej jakości czy może zupełnie bezwartościowe linki i wtedy wyszukiwarka zupełnie inaczej traktuje takie linki. Oczywiście pozyskiwanie wartościowych linków nie jest proste, gdyż aby określić wartość strony internetowej, ona też musi być jak ta, która linkuje do Twojej strony, wysokiej jakości, czyli zawierać wiele treści merytorycznych, być odwiedzana przez internautów często i w dużych ilościach i tak samo być reklamowana poprzez inne linki, z innych stron internetowych. Jednakże jeżeli chcesz pozycjonować swoją stronę, to zdobywanie do niej wartościowych linków będzie podstawową działalnością, która końcowo oczywiście raczej bardzo się opłaci. Tak jak w prawdziwym życiu, tak samo w pozycjonowaniu nic co łatwe nie ma potem żadnej wartości, a to co było ciężko zdobyć ma zazwyczaj ogromną wartość.

A może w takim razie pozycjonowanie lokalne?

Jeżeli pozycjonowanie stron w internecie w wyszukiwarce Google ogólnopolskiej jest takie trudne i jest ogólnie duża konkurencja na Twoim rynku, na którym operujesz, może rozważyć pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne czy ogólnopolskie

Na początek należy zrobić audyt jak wiele jest firm z Twojej branży na danym terenie, gdyż czasami pozycjonowanie lokalne będzie strasznie drogie i porównywalne do zwykłego pozycjonowania. Ale jeżeli okaże się, że konkurencja w Twojej branży w danym mieście czy województwie nie jest taka wielka, można rozważyć pozycjonowanie lokalne, które będzie tańsze i szybsze do przeprowadzenia. Jednakże oczywiście ilość klientów, która też dzięki takiemu pozycjonowaniu lokalnemu trafi na Twoją stronę, będzie o wiele mniejsza niż z pozycjonowania ogólnopolskiego. Czyli jak wszystko na świecie pozycjonowanie lokalne też ma swoje wady i zalety. Oczywiście jeżeli jest tylko taka możliwość i mieści się to w Twoim budżecie, to warto reklamować się i na wyszukiwarkę ogólnopolską i w pozycjonowaniu lokalnym. Niektórzy klienci trafią wtedy do Ciebie z pozycjonowania ogólnego, a niektórzy z lokalnej mapy Google. Wszystko zależy od sytuacji na rynku lokalnym i ogólnopolskim na dane słowa kluczowe. Skontaktuj się z naszą agencją seo – pomożemy rozeznać się Tobie w sytuacji i zaproponować najbardziej korzystną formę reklamy dla Twojej firmy. Pozycjonowanie to działania, które trochę trwają a więc warto jak najszybciej zabrać się za przygotowania do nich.

A co to właściwie jest pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie składa się kilka procesów, jednym z nich jest optymalizacja SEO o której już wcześniej informowaliśmy na naszej stronie powyżej, są to działania które trzeba wykonać na stronie i poza stroną internetową.
Aby pozycjonowanie stron przyniosło efekty, trzeba przede wszystkim najpierw dobrać skutecznie słowa kluczowe po których klienci będą wyszukiwali produktów w danej firmy, lub usług. Pozycjonowanie strony firmowej nie przyniesie efektu jeżeli by pozycjonuje się hasła po których klienci potem wcale nie będą wyszukiwać oferty, bo na przykład będą zbyt ogólne, albo poradnikowe. Przykładem złego doboru słów do pozycjonowania mogą być w sytuacji w których firma pozycjonuje jakieś hasła których wyszukują ludzie chcący samemu coś zrobić wymienić coś w samochodzie, naprawić coś w domu, ale w żaden sposób nie prowadzi to do późniejszej sprzedaży produktów w danej firmie, lub zamówienia usług. oczywiście pozycjonowanie takich haseł może doprowadzić końcowo klienta do tego aby skorzystał z oferty danej firmy, ale takie działanie musi być bardzo przemyślane, aby nie pozycjonować się tylko jako poradnik darmowe internetowe, do którego wchodzą tysiące osób nabijają wejścia, ale nie przekłada się to potem na skorzystanie z oferty danej firmy.

Bez oplat z gory pozycjonowanie stron internetowych warszawa

A potem po doborze odpowiednich słów kluczowych należy wprowadzić optymalizację SEO na stronę pod pozycjonowanie, w zależności od tego jaki jest obecnie skonstruowana strona, tak będą inne to działania dla każdego rodzaju stron. Jeżeli ktoś ma stronę typu wizytówka, składającą się z kilku z podstron, to w niektórych przypadkach reklamy płatne i za kliknięcie coś takiego zadziała i nie będzie z tym problemu, ale jeśli chodzi o pozycjonowanie zazwyczaj taką stronę ciężko będzie wypozycjonować nawet na proste słowa kluczowe, gdyż wyszukiwarka nie uzna aby taka strona była wartościowa gdyż będzie miała za mało treści i zdjęć i podstron. Dlatego o wiele łatwiej i szybciej pozycjonuje się strony które są złożonymi serwisami internetowymi, czyli mają bardzo dużo treści, dużo zdjęć, oraz dużo podstron.
Bo w prowadzeniu optymalizacji na stronę internetową rozpoczyna się właściwy proces pozycjonowania strony poza stroną czyli linkowanie z internetu. Na tym etapie i w późniejszym okresie pozycjonowania strony warto też dodawać nowe treści na pozycjonowaną stronę tak aby co jakiś czas ich znacznie przebywało, tak aby wyszukiwarka wiedziała że strona żyje i rozwija się. Tak samo jeśli chodzi o klientów przecież wszystko na rynku się zmienia dlatego trzeba iść z duchem czasu i rozwijać swoją stronę internetową.


Na pozycjonowanie w płynie też bardzo pozytywnie lub negatywnie prędkość ładowania się strony szczególnie na urządzeniach mobilnych. Zarówno wyszukiwarka jak i klienci docenią to, kiedy twoja strona firmowa będzie bardzo szybko wczytywała się nawet na najstarszych telefonach ze słabym dostępem do internetu, a strona będzie miała ogromne problemy jeżeli okaże się że nawet na szybkim komputerze z szybkim dostępem do internetu, twoja strona firmowa wczytuje jakieś ogromne zoptymalizowane zdjęcia.
Celem pozycjonowania stron internetowych jest oczywiście osiągnięcie jak najwyższej pozycji na ustalone w umowie słowa kluczowe. Dlatego wszelkie procesy które będą tylko tego prowadziły są podporządkowane właśnie takiemu celowi.
W chwili obecnej wiele osób myśli że wystarczy wprowadzić optymalizację SEO na stronie a strona sama się wypozycjonuje, jednakże tak oczywiście już nie jest. Dodatkowa bardzo ważne jest oczywiście link building, no i content marketing oraz jak najbardziej na późniejszych etapach analityka wyników i aktualizacja procesu pozycjonowania.
Oczywiście to wszystko musi trwać odpowiednio, tak jak inne rzeczy wartościowe w życiu, nie przychodzą zbyt łatwo no może poza wygranym na loterii, tak z pozycjonowaniem strony internetowej, należy nastawiać się na długotrwałe działania, które przyniosą później długotrwałe efekty, ale jak wszyscy wiemy jest to działanie warte swojej ceny.

Niezobowiazujaca wycena pozycjonowanie stron internetowych warszawa

Najważniejsze celem będzie oczywiście zdobycie pozycji na pierwszej stronie wyników w pierwszej dziesiątce wyszukiwarki Google. dalsze pozycje zazwyczaj nie przynoszą już pożądanych efektów w ilości ogromnego odwiedzania przez internautów, chyba że są to jakieś bardzo nietypowe frazy, wtedy czasami rzeczywiście można zyskać coś będąc na drugiej stronie wyników czyli w drugiej dziesiątce. Twórcy wyszukiwarki Google dobrze sobie zdają sprawę z tego że większość internautów zajrzy tylko na pierwszą stronę wyników, a nawet na pierwsze trzy

czy cztery pozycje dlatego tak wielką wagę przywiązują do tego aby firmy które tam się pokażą rzeczywiście stanowiły dużą wartość dla internauty, gdyż na tym opiera się zaufanie do wyszukiwarki Google, a my chcąc pozycjonować strony jak najbardziej kierujemy się do tego żeby promować tylko firmy które rzeczywiście mają wysokiej jakości strony, będą dbały o klienta zarówno na etapie pozycjonowania jaki potem obsługi klienta, co wynika z tego że są chętne do płacenia za pozycjonowanie albo za reklamę w postaci płatnych linków. Oczywiście rodzajów reklamy w obecnym świecie jest bardzo dużo, są media społecznościowe a więc nie tylko samo pozycjonowanie, ale według nas pozycjonowanie stron jest obecnie najbardziej skutecznym na którym trzeba skupić największy budżet, a resztę traktować jako dopełnienie.

Szybka wycena pozycjonowanie stron warszawa


Bycie na najwyższych pozycjach w wyszukiwarce to nie tylko kwestia dużej ilości odwiedzin internautów, ale także i prestiż bo w wielu przypadkach firmy patrzą na to jak dana firma wysoko plasuje się w wynikach wyszukiwania, zanim podejmą współpracę z taką firmą, sprawdzają opinie na temat tego przedsiębiorstwa w wyszukiwarce, dlatego warto jest zainwestować w ten proces tak aby przynosił on długotrwałe efekty. Tak samo robią potencjalni Twoi klienci, zerkną na Twoje opinie w Google, poszukają opinii o Twoich usługach czy wyrobach w wyszukiwarce, dlatego samo wypozycjonowanie strony, to nie koniec działań mających na celu pokazanie Twojej firmy w dobrym świetle w internecie. Są to wszystko działania spójne, które trzeba prowadzić powoli i skutecznie. ale systematycznie.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego różni się czymś od pozycjonowania zwykłej strony?

Tak, największą różnicą jest zazwyczaj ilość słów kluczowych, na które pozycjonuje się sklep internetowy, a o wiele mniejsza ilość, na które pozycjonuje się strony chociaż zdarzają się czasami wyjątki od takiej reguły. Zazwyczaj w przypadku strony internetowych, wystarczy dobrze dobrać kilka do kilkunastu słów kluczowych tak aby, w pewnym sensie zbierały one całe zainteresowanie potencjalnych klientów z rynku. Natomiast w przypadku sklepów internetowych sytuacja jest już zupełnie inna, gdyż rzadko jest tak, że sklep ma kilkanaście czy kilkadziesiąt produktów, zazwyczaj jest ich od kilkuset do kilku tysięcy, a jednocześnie często są to produkty, których nazwy nie są ze sobą aż tak mocno pogrupowane, aby można było je pozycjonować łącznie hasłami.

Sklep internetowy pozycjonowanie

Dlatego w przypadku chęci pozycjonowania sklepu internetowego, trzeba zrobić dokładną analizę haseł i jakie wyszukują internauci, najlepszym pomocnikiem w tego typu działaniach jest poprowadzenie przez kilka miesięcy kampanii reklamowej w systemie Google Ads i z tej kampanii wyodrębnienie haseł, które przynoszą konwersję w postaci sprzedaży produktów na sklepie. W ten sposób dobrane słowa kluczowe będą na pewno skuteczne, gdyż dobieranie słów na innej podstawie statystyk ogólnych, lub analiz słów kluczowych przez różne narzędzia, nie będzie to tak dokładne, jak na żywo poprowadzona kampania, która pokaże produkty sprzedały się na dane słowa kluczowe.

Nowoczesne pozycjonowanie sklepów internetowych jest kluczowe, jeśli myślimy o prowadzenie sklepu internetowego. Internauci mają zupełnie inną cierpliwość, niż te same osoby dokonujące zakupów w sklepach w realu. Jeżeli klient wchodzi do sklepu w centrum handlowym, zapoznaję się z ofertą, to aby go zniechęcić i aby wyszedł szybko, musi wystąpić kilka czynników i zazwyczaj trwa to kilka minut. Sprzedawca nie odpowiada na pytania, cennik gdzie nie ma, sprzedawca nie jest miły, albo sprzedawca jest zbyt narzucający się, ale zazwyczaj aby klient opuścił sklep trwa to kilka minut. Natomiast w przypadku sklepu internetowego i ci sami klienci będą mieli o wiele mniejszą cierpliwość w internecie i opuszczę Twój sklep internetowy w ciągu kilku sekund jeśli coś nie przypadnie im do gustu. Tak po prostu jest w internecie, ludzie o wiele szybciej porzucają strony internetowe, dlatego tak ważne jest, aby strona internetowa była dobrze przygotowana na wizytę internautów. Klienci chcąc zrobić zakupy w internecie, nie będą spędzali aż tak dużego czasu, dlatego ważne jest, aby ze swoim sklepem internetowym być wysoko w wynikach wyszukiwania, gdyż cierpliwość internauty starczy mu na przejrzenie prawdopodobnie jednego czy dwóch sklepów z daną ofertą, którą kliknie w wyszukiwarce. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, gdyż tylko pierwsza pozycja będą liczyły się, aby można było przełożyć wizytę internauty, na klienta. Ponieważ w przypadku sklepu internetowego, który ma kilka tysięcy produktów, pozycjonować trzeba kilkadziesiąt lub kilkaset haseł, dlatego przygotowanie pogrupowanie ich, z optymalizowanie sklepu, jest ekstremalnie ważne dla prowadzenia tego typu działalności w sieci. 

Czy trzeba pozycjonować wiele produktów w sklepie internetowym?

Ze wszystkich obserwacji, oraz badań różnych firm wynika, że prowadząc sklep internetowy który jest wysoko wypozycjonowany, masz właściwie kilka sekund na to, żeby zainteresować klienta swoją ofertą. A więc w momencie, kiedy ktoś wpisuje w wyszukiwarkę produkty, które masz w swojej ofercie, ważne jest, aby wyświetlił się jak najwyżej na liście wyników gdyż prawdopodobnie nikomu nie starczy czasu na to, żeby przeklikać dziesięć sklepów a w nich setki produktów, dlatego wybierze prawdopodobnie produkt z pierwszej dwójki czy trójki sklepów które kliknie.

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Dlatego tak ważne jest dobre wypozycjonowanie strony, aby to właśnie Twoje produkty wyszukiwały się, jak najwyżej na liście wyników Google.  Żeby Twój sklep internetowy wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwania na wiele produktów, trzeba bardzo dobrze zoptymalizować kartę każdego z tych produktów, oraz kategorie w sklepie, linkowanie wewnętrzne, układ menu oraz kategorii. Następnie przyjrzeć się opisowi produktu, zarówno jego tytułowi, jak i szczegółom technicznym. Zapewne sam wiesz, jak wiele razy kupując coś w internecie, wyszukiwałeś informacji, o której brakowało danym produkcie, na przykład nie było jego wysokości, albo masy. Wiele sklepów lub sprzedawców w internecie skopiowało opisy strony producenta, pomijając ten ważny element i przez to nie mogłeś znaleźć informacji czy zmieści się to potem choćby do paczkomatu.

Dlatego opisy produktów w Twoim sklepie internetowym muszą być bardzo dokładne, oryginalne, nie skopiowane z żadnego innego miejsca. Wtedy nie tylko jednorazowo będziesz mógł sprzedać komuś jakiś produkt, ale wzrośnie też zaufanie zarówno wyszukiwarki Google do Twojej witryny, jak i zaufanie internautów do Twojej strony, gdyż będą mogli w twoim sklepie znaleźć wiele informacji na temat produktów, których nie znajdą u konkurencji i można zakładać, że dlatego choćby chętnie i kupią na Twojej stronie internetowej, a te wszystkie wskazówki odnośnie optymalizacji poda ci każda agencja seo zajmująca się pozycjonowaniem stron internetowych.

Czy agencja SEO może wykonać audyt przed rozpoczęciem pozycjonowania?

Tak, każda agencja SEO powinna przed rozpoczęciem pozycjonowania zaudytować stronę, może to być rozliczane w różny sposób, czasami w niektórych firmach są to promocyjne darmowe audyty proste, czasami są bardziej złożone płatne, to już zależy od konkretnej agencji jak do tego podchodzi i jaki ma cennik swoich usług. Ale możecie też samemu wstępnie taki mini audyt sobie przeprowadzić, poniżej opisujemy bardziej złożone audyty SEO jak powinny być przeprowadzone, natomiast samemu bez agencji SEO może ci taki audyt przeprowadzić na następnej zasadzie.

Audyt seo przez agencje seo kiedy

Pierwszą rzeczą którą można samemu sprawdzić, jest to czy twoja domena jest wyszukiwana w wyszukiwarce Google. Wpisz po prostu do wyszukiwarki adres swojej strony internetowej i zobacz czy pojawi się na pierwszym miejscu wyników. Jeżeli po podaniu twojej unikatowej nazwy firmy albo domeny, widzi się na pierwszej pozycji w wyniku wyszukiwania Google, to znaczy że podstawowa kwestia jest w porządku. Oczywiście trzeba brać pod uwagę że w zależności od włączonych ustawień wyszukiwarce, lokalizacji, historii wyszukiwania i tego typu podobnych opcjach, możesz zobaczyć inne wyniki niż inni internauci. Aby mieć pewność, że na pewno widzisz swoją witrynę internetową, albo nazwę firmy, wykorzystaj jedno z darmowych narzędzi w internecie do sprawdzania pozycji, albo włącz tryb incognito na komputerze swoim, lub na komputerze, telefonie, lub tablecie,na którym wcześniej nie wyszukiwałeś tych haseł.

Jeżeli jednak po wpisaniu nazwy twojej firmy, która jest bardzo unikatowa, albo domeny, nie widzisz jej w ogóle w wynikach wyszukiwania, to znaczy, że coś z tym trzeba byłoby zrobić. Powodów takiej sytuacji może być kilka, a każda agencja SEO pomoże ci w rozwiązaniu tych problemów, przyczyną braku twojej domeny w wynikach wyszukiwania może być od banalnych, na przykład zbyt krótki czas postawienia domeny i strony internetowej, poprzez celowe ale nieświadome zablokowanie wyszukiwania odpowiednim wpisem typu no indeks w Skodzie twojej strony, a w najgorszym wypadku może być to tak zwany „ban” z wyszukiwarki. W każdym z tych wariantów, dobrze byłoby skontaktować się z firmą, która będzie pozycjonowała twoją stronę internetową, aby najpierw ustalić jaka jest przyczyna tej sytuacji, żeby nie tracić czasu na pozycjonowanie które i tak nie przyniesie efektu jeżeli jest to któryś z poważniejszych czynników. Dlatego między innymi warto pozycjonowanie zlecić agencji SEO która z założenia zajmie się tymi tematami już na dzień dobry.


Masz wątpliwości co wybrać ? Porównanie Adwords i pozycjonowania

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek