FAQ

Reklamą w wyszukiwarce Google zajmujemy się od roku 2004’go i w tym okresie zebraliśmy dosyć dużo doświadczenia, którym chętnie się podzielimy poniżej odpowiadając na najczęściej zadawane pytania odnośnie pozycjonowanie i reklamy w Google Ads (dawniej AdWords).

Ile czasu zajmie wypozycjonowanie strony?

Wszystko zależy od tego jakie to jest hasło. Jeżeli hasło jest długie składające się z wielu słów np: „naprawa maszyn do szycia gdańsk centrum” i ma do pokonania w wyszukiwarce Google niewiele stron – wypozycjonowanie takiego hasła może zająć od kilkunastu dni do 1-2 miesięcy.
Ale jeżeli hasło jest krótkie i bardzo popularne np: „opony” a do pokonania w wyszukiwarce Google jest 51 milionów zaindeksowanych stron – to wypozycjonowanie takiego hasła może zająć rok albo i więcej.
Tak więc żeby dowiedzieć się ile zajmie wypozycjonowanie danego hasła, prosimy o przesłanie go do nas – zrobimy bezpłatną szybką wycenę.

Niektóre firmy obiecują wypozycjonowanie w tydzień lub dwa. Czy to możliwe?

Wszystko zależy od tego jakie to jest hasło. Jeżeli hasło jest długie składające się z wielu słów np: „naprawa maszyn do szycia gdańsk centrum” i ma do pokonania w wyszukiwarce Google niewiele stron – wypozycjonowanie takiego hasła może zająć od kilkunastu dni do 1-2 miesięcy.
Ale jeżeli hasło jest krótkie i bardzo popularne np: „opony” a do pokonania w wyszukiwarce Google jest 51 milionów zaindeksowanych stron – to wypozycjonowanie takiego hasła może zająć rok albo i więcej.
Tak więc żeby dowiedzieć się ile zajmie wypozycjonowanie danego hasła, prosimy o przesłanie go do nas – zrobimy bezpłatną szybką wycenę.

Czy będę musiał wprowadzać jakieś zmiany na swojej stronie pod pozycjonowanie?

Ciężko odpowiedzieć nie wiedząc jaka to strona. Jedna strona może nie potrzebować żadnych zmian a na drugiej będzie potrzebna całkowita przebudowa.
Ogólnie można powiedzieć, że aby strona pojawiała się wysoko w wynikach w wyszukiwarkach, musi między innymi spełniać wysokie wymagania jakościowe Google. Pozycjonowane słowa muszą pojawiać się w tekście. Treści musi być dużo i dobrej jakości. Dodatkowo kod strony musi być dobrze skonstruowany gdyż Google docenia tylko dobrze skonstruowane o dobrej treści strony i tylko takim stronom pozwoli być na wysokich pozycjach.

Czy wskazówki optymalizacyjne (co do budowy strony) są w waszej firmie bezpłatne?

Wskazówki optymalizacyjne są w naszej firmie bezpłatne ale w ramach podpisanej umowy o pozycjonowanie. Jeżeli ktoś chciałby otrzymać audyt strony pod pozycjonowanie bez zlecania nam pozycjonowania wtedy takie wskazówki przesyłamy odpłatnie. Ale w sytuacji kiedy podpisujemy z klientem umowę na pozycjonowanie – wskazówki optymalizacyjne przesyłamy bez opłat.

Kto wprowadza na stronę wskazówki optymalizacyjne?

To zależy od kilku czynników i od tego jak wiele  jest do poprawy na stronie. Jeżeli do zmiany na stronie jest niewiele a strona posiada system typu CMS w którym można wprowadzić te poprawki, albo budowa strony jest na tyle prosta, że można to szybko zrobić – wtedy może to wykonać nasza firma bezpłatnie w ramach podpisanej umowy o pozycjonowanie.
Jeżeli jednak zmiany są znaczne albo strona jest zbudowana w sposób, który nie pozwala w ciągu kilku minut wprowadzić zmian, wtedy indywidualnie wyceniamy takie wprowadzenie optymalizacji.
Oczywiście zawsze klient może we własnym zakresie wprowadzić wszystkie zmiany.

Czy wyceny (reklamy lub tworzenia stron) są bezpłatne?

Wszystkie wykonywane przez nas wyceny pozycjonowania, Ads i innych reklam np Facebooku, a także  tworzenia stron internetowych są bezpłatne !

Ile trzeba czekać na wycenę zrobienia strony lub reklamy w Google.pl?

Pracujemy od PN do PT od godziny 9:00 do 17:00 i  w tych dniach (poza świętami i dniami wolnymi od pracy) wyceny staramy się realizować w ciągu maxymalnie kilku godzin. W bardzo złożonych przypadkach, kiedy ustalenia dodatkowe mogą wymagać dodatkowych pytań, może to zająć kilka dni.

Czy w pozycjonowaniu opłaty są pobierane od razu od podpisania umowy?

W pozycjonowaniu nie pobieramy opłat z góry. Najpierw wyceniamy konkretne hasła, potem podpisujemy umowę a ustalone opłaty będą naliczone dopiero jak wypozycjonujemy stronę na ustalone hasło.

Jakie są formy płatności w Google Ads (dawniej AdWords)?

Można z kontem Google połączyć kartę bankową albo można robić przelewy na konto Google. Jeżeli z kontem jest powiązana karta bankowa, co jakiś czas Google pobiera środki z tej karty. Jeżeli jest robiony przelew należy pamiętać aby co jakiś czas zasilać konto w Google.

Czy w przypadku reklam w Google Ads (dawniej AdWords) lub Facebook opłaty są pobierane z góry?

Tak – w przypadku reklamy w Google Ads (dawniej AdWords) oraz na Facebooku, opłaty zarówno dla naszej firmy za prowadzenie jak i dla Google lub Facebook’a sa pobierane z góry za danymi miesiąc.

Czy zlecając reklamę w Google Adwords wpłaca się jedną opłatę na konto EBE.pl czy osobno do Google?

Dla całkowitej przejrzystości – w naszej firmie – stosujemy system osobnych opłat. Czyli kwota na linki sponsorowane w Google AdWords klient wpłaca bezpośrednio na konto Google, a opłata za prowadzenia kampanii wpłacana jest na konto firmowe EBE.pl
Jest to przejrzyste rozwiązanie, gdyż w takim systemie klient ma pełną kontrolę nad wpłaconymi środkami na reklamę do Google a nie wpłaca jednej kwoty za obsługę i na linki do firmy prowadzącej kampanię.

Czy sitemapa małej strony jest niezbędna do pozycjonowania?

Sitemapa strony przydaje się przy bardzo obszernych serwisach internetowych posiadających tysiące podstron. Zadaniem sitemapy jest pokazanie wyszukiwarkom wszystkich podstron serwisu i ich połączeń. Sitemapa nie jest niezbędna do pozycjonowania.

Czy w Google Ads (dawniej AdWords) płaci się tylko kiedy ktoś kliknie w reklamę a za wyświetlenie reklam się nie płaci?

W przypadku reklamy tekstowej w Google Ads (dawniej AdWords) opłata pobierana przez Google jest tylko w przypadku kiedy ktoś kliknie na reklamę a nie kiedy jest ona wyświetlona. Istnieją jednak także inne formy reklamy w Google – w tak zwanej sieci reklamowej gdzie można ustalić inny system rozliczeń i wtedy opłaty są pobierane od ilości wyświetleń.

Od czego zależy stawka za kliknięcie w Google Ads?

Tak zwane linki sponsorowane czyli tekstowe reklamy w Google Ads (dawniej AdWords) działają na zasadzie licytacji. Pozycja reklamy (1,2,3,4 itd) jest ustalana na podstawie wielu czynników między innymi stawki maxymalnej jaką zgadza się dana firma uiścić za kliknięcie. Dodatkowymi kryteriami jest jakoś reklam i ich trafność dla klienta. Czyli na stawkę za kliknięcie wpływa kwota jaką dana firma zgadza się ponieść, ale także wynik jakości który określa jak skuteczna i zasadna jest dana reklama dla internauty. Czyli czym trafniejsza będzie reklama dla internauty tym w dużym uproszczeniu będzie niższa stawka za kliknięcie i wyższa pozycja reklamy ale ogólnie trzeba pamiętać że jest to forma licytacji na żywo.

Czy uważacie, że prowadzenie samemu reklamy w Google Ads (AdWords) to dobry pomysł?

System reklamowy Google Ads jest bardzo złożonym programem komputerowym. Jeżeli ktoś przeszedł odpowiednie szkolenia może prowadzić reklamy w tym systemie samemu. Ale jeżeli nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z Google Ads zalecamy albo przejście kilku poważnych i długich szkoleń a potem co jakiś czas weryfikowanie swojej wiedzy, albo oddanie prowadzenie reklam w ręce profesjonalistów. Prowadząc reklamy poprzez Google Ads trzeba ustawiać wiele opcji, jak kierowanie na lokalizację, na urządzenia, na czas, przygotowanie tekstów reklam, wybranie słów kluczowych a co najważniejsze należy kontrolować potem hasła i wykluczenia. Żeby to zrobić w sposób który najniższym kosztem przyniesie potem najwyższe zyski, powinny to robić osoby, które mają duże doświadczenie z Google Ads a najlepiej jakby takie osoby miały zdane aktualne egzaminy certyfikujące z wiedzy o Google Ads.

Na jaki minimalny okres podpisujecie umowy na pozycjonowanie?

Umowy na pozycjonowanie podpisujemy na min 7 miesięcy (7 faktur – liczone od dnia wystawienia pierwszej faktury). Przykładowo jeżeli umowa byłaby podpisana w dniu dzisiejszym, a okres wejścia na pozycję (zazwyczaj kilka miesięcy) jest bezpłatny i byłby na przykład 3 miesiące to pierwsza faktura byłaby w 3 miesiącu ale nie obejmowałaby tych 3 miesięcy (do tyłu). To od tego dnia biegnie okres 7 miesięcy (7 faktur).

Czy strona zrobiona samemu  w jakimś darmowym kreatorze jest lepsza czy  grosza do pozycjonowania?

Są bardzo różne kreatory do tworzenia stron. Ciężko jest generalizować że pozycjonuje się więc lepiej czy gorzej. Najlepiej w każdej sytuacji żeby ktoś z firmy pozycjonerskiej obejrzał stronę jak jest przygotowana pod kątem technicznym. Wyszukiwarka Google ceni oryginalność treści i zdjęć ale czasami sama budowa szablonu strony  może mieć ogromne znaczenie na problemy z pozycjonowaniem strony, dlatego przed rozpoczęciem prac pozycjonerskich warto sprawdzić budowę szablonu strony.

Czy plik robots.txt jest niezbędny do pozycjonowania małej strony?

Plik robots.txt służy głównie do wykluczania niechcianych przez twórców strony treści z wyszukiwarek. Jeżeli strona ma skomplikowany system administracyjny, logowanie dla klientów albo tego typu podstrony których nie chciałaby pokazywać w wynikach wyszukiwarek stosuje się plik robots.txt do takich wykluczeń. Jeżeli jest mała strona na której nic nie trzeba wykluczać nie ma sensu stosować pliku robots.txt taki plik jest zbędny i nie ma wpływu na wyniki pozycjonowania.

Co jest lepsze pozycjonowanie czy Google Ads w przypadku reklamy działalności sezonowej np w wakacje wypożyczalnia skuterów wodnych?

Jeżeli reklama ma być prowadzona tylko na przykład w lipcu i sierpniu to o wiele lepszym rozwiązaniem jest Google Ads.
Tam reklamy mogą wystartować w ciągu maxymalnie kilku dni (wypozycjonowanie to zazwyczaj kilka miesięcy) i w Google Ads można ustawić rejon w jakich będą wyświetlać się reklamy np w promieniu 100km od danego miasta. W przypadku reklamy działalności sezonowej Google Ads sprawdza się o wiele lepiej niż pozycjonowanie aczkolwiek mogą oczywiście wystąpić przypadki w których tak nie jest – najlepiej wysłać zapytanie do naszej firmy – przygotujemy ofertę na najlepsze rozwiązanie dla Państwa firmy.

Czy teraz zakładając konto reklamowe w Google Ads można tylko połączyć kartę kredytową a płatność przelewami już nie jest dostępna?

Tak.
Obecnie zakładając nowe konto reklamowe w systemie Google Ads w Polsce jedyna opcja to płatności automatyczne czyli podłączenie do systemu karty bankowej. Wcześniej w Polsce można było wybrać płatności ręczne czyli uzupełnianie stanu konta poprzez przelew na konto Google, obecnie jedyną dostępna opcją dla nowych kont jest połączenie ich z kartą bankową. W Niemczech i wielu innych krajach taka opcja była jedyna od długiego już czasu. Prawdopodobnie przełączenie na płatności automatyczne zostanie wdrożone w najbliższym czasie także w starych kontach Google Ads.

Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Odrzuć wszystkie Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek
Dostosuj ustawienia
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Używamy plików cookie Google Analytics. Te pliki cookie będą przechowywane w przeglądarce tylko za państwa uprzednią zgodą.
Reklamowe pliki cookies służą m.in. do analizowania efektywności działań reklamowych i śledzenia konwersji.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystkie
Ustawienia ciastek