Reklamą w wyszukiwarce Google zajmujemy się od roku 2004’go i w tym okresie zebraliśmy dosyć dużo doświadczenia, którym chętnie się podzielimy poniżej odpowiadając na najczęściej zadawane pytania odnośnie pozycjonowanie i reklamy w Google Ads (dawniej AdWords).
Wszystkie wykonywane przez nas wyceny pozycjonowania, Ads i innych reklam np Facebooku, a także tworzenia stron internetowych są bezpłatne !
Pracujemy od PN do PT od godziny 9:00 do 17:00 i w tych dniach (poza świętami i dniami wolnymi od pracy) wyceny staramy się realizować w ciągu maxymalnie kilku godzin. W bardzo złożonych przypadkach, kiedy ustalenia dodatkowe mogą wymagać dodatkowych pytań, może to zająć kilka dni.
Wszystko zależy od tego jakie to jest hasło. W przypadku banalnych strasznie długich fraz, na które nie ma dużej konkurencji – może to być realne. Jednakże zazwyczaj to znaczy, że takiego hasła nikt nie wyszukuje, więc bycie nawet na pierwszej pozycji, nie przyniesie efektów w postacie wielkiej liczby nowych klientów.
Wszystko zależy od tego jakie to jest hasło. Jeżeli hasło jest długie składające się z wielu słów i ma do pokonania w wyszukiwarce Google niewiele stron – wypozycjonowanie takiego hasła może zająć od kilkunastu dni do 1-2 miesięcy i będzie to tanie do wykonania.
Ale jeżeli hasło jest krótkie i bardzo popularne, a do pokonania w wyszukiwarce Google jest ileś milionów zaindeksowanych stron – to wypozycjonowanie takiego hasła może zająć rok albo i więcej.
Tak więc żeby dowiedzieć się ile zajmie wypozycjonowanie danego hasła, prosimy o przesłanie go do nas – zrobimy bezpłatną, szybką wycenę.
Zakładając nowe konto w Google Ads należy powiązać z nim kartę bankową, z której Google będzie pobierało środki na reklamę. Kiedyś można było zasilać takie konto przelewami, obecnie jedyną formą jest tylko podpięta karta bankowa.
Ciężko odpowiedzieć nie wiedząc jaka to strona. Jedna strona może nie potrzebować żadnych zmian, a na drugiej będzie potrzebna całkowita przebudowa.
Ogólnie można powiedzieć, że aby strona pojawiała się wysoko w wynikach w wyszukiwarkach, musi między innymi spełniać wysokie wymagania jakościowe Google. Pozycjonowane słowa muszą pojawiać się w tekście. Treści musi być dużo i dobrej jakości. Dodatkowo kod strony musi być dobrze skonstruowany, gdyż Google docenia tylko dobrze skonstruowane, o dobrej treści strony i tylko takim stronom pozwoli być na wysokich pozycjach na dobre sprzedażowo hasła.
W pozycjonowaniu zazwyczaj nie pobieramy opłat z góry. Najpierw wyceniamy konkretne hasła, potem podpisujemy umowę, a ustalone opłaty będą naliczone dopiero jak wypozycjonujemy stronę na ustalone hasło.
Wskazówki optymalizacyjne są w naszej firmie bezpłatne, ale w ramach podpisanej umowy o pozycjonowanie. Jeżeli ktoś chciałby otrzymać audyt strony pod pozycjonowanie, bez zlecania nam pozycjonowania, wtedy takie wskazówki przesyłamy odpłatnie. Ale w sytuacji kiedy podpisujemy z klientem umowę na pozycjonowanie – wskazówki optymalizacyjne przesyłamy bez dodatkowych opłat.
To zależy od kilku czynników i od tego jak wiele jest do poprawy na stronie. Jeżeli do zmiany na stronie jest niewiele, a strona posiada system typu CMS w którym można wprowadzić te poprawki, albo budowa strony jest na tyle prosta, że można to szybko zrobić – wtedy możemy to wyjątkowo wykonać bez dodatkowych opłat we własnym zakresie w ramach podpisanej umowy o pozycjonowanie.
Jeżeli jednak zmiany są znaczne, albo strona jest zbudowana w sposób, który nie pozwala w ciągu kilku minut wprowadzić zmian, wtedy indywidualnie wyceniamy takie wprowadzenie optymalizacji.
Oczywiście zawsze klient może we własnym zakresie wprowadzić wszystkie zmiany dzięki swoim informatykom.
Tak – w przypadku reklamy w Google Ads oraz na Facebooku, opłaty zarówno dla naszej firmy za prowadzenie jak i dla Google lub Facebook’a są pobierane z góry za danymi miesiąc.
Dla całkowitej przejrzystości – w naszej firmie – stosujemy system osobnych opłat. Czyli kwota na linki sponsorowane w Google Ads klient wpłaca bezpośrednio na konto Google, a opłata za prowadzenia kampanii wpłacana jest na konto firmowe EBE.pl
Jest to przejrzyste rozwiązanie, gdyż w takim systemie klient ma pełną kontrolę nad wpłaconymi środkami na reklamę do Google a nie wpłaca jednej kwoty za obsługę i na linki do firmy prowadzącej kampanię.
Sitemapa strony przydaje się przy bardzo obszernych serwisach internetowych posiadających tysiące podstron. Zadaniem sitemapy jest pokazanie wyszukiwarkom wszystkich podstron serwisu i ich połączeń. Sitemapa nie jest niezbędna do pozycjonowania.
W przypadku reklamy tekstowej (Search) w Google Ads opłata pobierana przez Google jest tylko w przypadku kiedy ktoś kliknie na reklamę, a nie kiedy jest ona wyświetlona. Istnieją jednak także inne formy reklamy w Google gdzie można ustalić inny system rozliczeń i wtedy opłaty są pobierane od ilości wyświetleń.
Tak zwane linki sponsorowane czyli tekstowe reklamy w Google Ads Search działają trochę na zasadzie licytacji. Pozycja reklamy (1,2,3,4 itd) jest ustalana na podstawie wielu czynników między innymi stawki maxymalnej jaką zgadza się dana firma uiścić za kliknięcie. Dodatkowymi kryteriami jest jakoś reklam i ich trafność dla klienta. Czyli na stawkę za kliknięcie wpływa kwota jaką dana firma zgadza się ponieść, ale także wynik jakości który określa jak skuteczna i zasadna jest dana reklama dla internauty. Czyli czym trafniejsza będzie reklama dla internauty, tym w dużym uproszczeniu będzie niższa stawka za kliknięcie i wyższa pozycja reklamy, ale ogólnie trzeba pamiętać że jest to forma licytacji na żywo.
System reklamowy Google Ads jest bardzo złożonym programem komputerowym. Jeżeli ktoś przeszedł odpowiednie szkolenia może prowadzić reklamy w tym systemie samemu. Ale jeżeli nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia z Google Ads, zalecamy albo przejście kilku poważnych i długich szkoleń a potem co jakiś czas weryfikowanie swojej wiedzy, albo oddanie prowadzenie reklam w ręce profesjonalistów. Prowadząc reklamy poprzez trzeba ustawiać wiele opcji, jak kierowanie na lokalizację, na urządzenia, na czas, przygotowanie tekstów reklam, wybranie słów kluczowych, a co najważniejsze należy kontrolować potem hasła i wykluczenia. Żeby to zrobić w sposób który najniższym kosztem przyniesie potem najwyższe zyski, powinny to robić osoby, które mają duże doświadczenie z Google Ads a najlepiej jakby takie osoby miały zdane aktualne egzaminy certyfikujące z wiedzy o Google Ads.
Umowy na pozycjonowanie podpisujemy na min 7 miesięcy (7 faktur – liczone od dnia wystawienia pierwszej faktury). Przykładowo jeżeli umowa byłaby podpisana w dniu dzisiejszym, a okres wejścia na pozycję (zazwyczaj kilka miesięcy) jest bezpłatny i byłby na przykład 3 miesiące to pierwsza faktura byłaby w 3 miesiącu ale nie obejmowałaby tych 3 miesięcy (do tyłu). To od tego dnia biegnie okres 7 miesięcy (7 faktur).
Są bardzo różne kreatory do tworzenia stron. Ciężko jest generalizować że pozycjonuje się więc lepiej czy gorzej. Najlepiej w każdej sytuacji żeby ktoś z firmy pozycjonerskiej obejrzał stronę jak jest przygotowana pod kątem technicznym. Wyszukiwarka Google ceni oryginalność treści i zdjęć ale czasami sama budowa szablonu strony może mieć ogromne znaczenie na problemy z pozycjonowaniem strony, dlatego przed rozpoczęciem prac pozycjonerskich warto sprawdzić budowę szablonu strony.
Plik robots.txt służy głównie do wykluczania niechcianych przez twórców strony treści z wyszukiwarek. Jeżeli strona ma skomplikowany system administracyjny, logowanie dla klientów albo tego typu podstrony których nie chciałaby pokazywać w wynikach wyszukiwarek stosuje się plik robots.txt do takich wykluczeń. Jeżeli jest mała strona na której nic nie trzeba wykluczać nie ma sensu stosować pliku robots.txt taki plik jest zbędny i nie ma wpływu na wyniki pozycjonowania.
Jeżeli reklama ma być prowadzona tylko na przykład w lipcu i sierpniu to o wiele lepszym rozwiązaniem jest Google Ads.
Tam reklamy mogą wystartować w ciągu maxymalnie kilku dni (wypozycjonowanie to zazwyczaj kilka miesięcy) i w Google Ads można ustawić rejon w jakich będą wyświetlać się reklamy, np w promieniu 100km od danego miasta. W przypadku reklamy działalności sezonowej Google Ads sprawdza się o wiele lepiej niż pozycjonowanie aczkolwiek mogą oczywiście wystąpić przypadki w których tak nie jest – najlepiej wysłać zapytanie do naszej firmy – przygotujemy ofertę na najlepsze rozwiązanie dla Państwa firmy.
Tak.
Obecnie zakładając nowe konto reklamowe w systemie Google Ads w Polsce jedyna opcja to płatności automatyczne czyli podłączenie do systemu karty bankowej. Wcześniej w Polsce można było wybrać płatności ręczne czyli uzupełnianie stanu konta poprzez przelew na konto Google, obecnie jedyną dostępna opcją dla nowych kont jest połączenie ich z kartą bankową. W Niemczech i wielu innych krajach taka opcja była jedyna od długiego już czasu. Prawdopodobnie przełączenie na płatności automatyczne zostanie wdrożone w najbliższym czasie także w starych kontach Google Ads.
Tak. Nasza firma przed wykonaniem wyceny pozycjonowania, wykonuje proste sprawdzenie działań stron z pierwszej dziesiątki, aby wiedzieć co będziemy musieli zrobić, żeby ich dogonić, przegonić i utrzymać się nad nimi. Ale warto też zlecić nam pełniejszy audyt działań SEO Twojej konkurencji, szczególnie tej, którą widać na wiele trudnych haseł, na wysokich pierwszych pozycjach. Dzięki temu Twoja firma zobaczy co się sprawdza w przypadku reklamy internetowej (treści na stronie, ich długość, wartość merytoryczna, ceny lub ich ukrycie, budowa strony itd).
Aby wyznaczyć dokładnie firmy będące Twoją konkurencją, trzeba to zrobić bardzo rozważnie, żeby nie porównywać się na przykład w przypadku małej lokalnej firmy usługowej, z ogólnopolską korporacją. Chodzi o ten sam zasięg, lokalizację, usługi lub towary. Strategie reklamowe dla małych lokalnych firm, a dla ogólno-polskich korporacji będą zupełnie inne i wtedy takie porównanie skierowałoby prace w złym kierunku.